Avatar billede swil Nybegynder
25. februar 2009 - 18:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvad skal der til for at tilgå MYSQL databaser

Jeg har nogle hjemmesider der er lavet i Joomla, med en bagvedliggende MYSQL-database på Webhotellet.

Jeg har "eksporteret" databasen i MYSQL-format og ville gerne kunne oprette den på min lokale PC, så jeg lokalt kunne lave rettelser m.v. og så uploade den til webhotellet igen.

Nok lidt naivt, har jeg fra mysql.com hentet:

mysql-5.1.31-win32
mysql-essential-.5.1.31-win32

og troede det var hvad der skulle til - og der dermed var et program jeg kunne starte, der så kunne importere "eksportfilen" fra Webhotellet, men det var ikke nok.

Hvad skal der mere til?

Please help me.
Avatar billede psychopixi Nybegynder
25. februar 2009 - 18:48 #1
Du er nødt til at starte en MySQL server - og det bliver lettere for dig hvis du også starter en apache server.

Begge dele er rigtigt let at sætte op med XAMPP: http://www.apachefriends.org/en/xampp.html
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2009 - 22:42 #2
Hvis du installerer bare en af dem, så kan du faktisk loade den backup med command line utility'en mysql !

Men du bliver nok lykkeligere ved at installere PHP og PHPMyAdmin og bruge PHPMyAdmin til den slags.