Avatar billede s0mmer Nybegynder
25. februar 2009 - 15:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Få den rigtige date fra datetime

Hej eksperter,

Jeg gør følgende:
strSQL = "SELECT * FROM vStats WHERE datetime = ? AND ip = ?"
og
cmd.Parameters.Append cmd.CreateParameter("@datetime", adDate, adParamInput, 255, date)

Denne vil tjekke dato med tidspunkt, men jeg ønsker kun at tjekke for datoen. forstår i? Jeg skal have formateret datoen det ene eller det andet sted.

Helt konkret ønsker jeg kun de rækker i databasen hvor det er dags dato og IKKE dags dato + tidspunkt
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. februar 2009 - 15:29 #1
Du kan lave dig en dato på 2008-02-25 00:00:00 og en på 2008-02-25 23:59:59 og så se om dit datetime-felt ligger imellem.
Avatar billede s0mmer Nybegynder
25. februar 2009 - 15:36 #2
erikjacobsen > Findes der ikke en pænere måde?
Avatar billede softspot Forsker
25. februar 2009 - 15:38 #3
Prøv med (viker nok kun på SQL Server):

strSQL = "SELECT * FROM vStats WHERE DATEDIFF(day, [datetime], ?) = 0 AND ip = ?"

i Access kunne denne måske bruges:

strSQL = "SELECT * FROM vStats WHERE DateDiff('d', [datetime], ?) = 0 AND ip = ?"
Avatar billede s0mmer Nybegynder
25. februar 2009 - 15:43 #4
softspot > Det er en sql server og det virker perfekt. Hvor differencen i dage er lig 0, dvs. dagen i dag. Og ? referrer til command objektet? Hvordan kunne man ændre day? Send svar og du får points. mange tak for hjælpen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. februar 2009 - 15:43 #5
Jo, det ville være pænere hvis du havde et felt til dato (uden tid), når det nu er det du spørger på.
Avatar billede softspot Forsker
25. februar 2009 - 15:57 #6
Hvis du altid skal bruge rækker fra dags dato, kan du undlade at sende en parameter for datoen og bare benytte den indbyggede SQL Server-funktion getdate:

strSQL = "SELECT * FROM vStats WHERE DATEDIFF(day, [datetime], getdate()) = 0 AND ip = ?"

Velbekomme :-)
Avatar billede softspot Forsker
01. marts 2009 - 00:43 #7
Tak for point :)