Avatar billede wishmaster Nybegynder
25. februar 2009 - 14:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2x9500 SLI virker ikke.

Hejsa. jeg har nogle problemer med at få mine VGA PCI-E 1 GB GEFORCE 9500 GT INNO3D DDR2, til at køre sammen.

jeg har opdateret alle driver til både kortene nvidia utilitys, og motherbord.

nå jeg starte evt. et spil some CoD4. fryser min computer i grafikken. lyden køre endnu. men jeg kan ikke bruge musen, det skal lige siges at jeg kan ikke komme ind på nogle server fordi min computer rebooter inden eller jeg bliver smidt af,

hvis jeg så start evt. Warcraft 3. kommer der 2 hvide streger med grøn box i og texten SL! i hvid grønne faver. i venstra side af skærmen. men grafikke fryser igen, og jeg kommer aldrig ind i selve spillet forbliver i menuen.

Hva kan dettet skyldes ? jeg har ikke brugt connector mellem min kort da min computer selt ikke vil starte.

Nå jeg kigger under Nvidia control panel er SLI aktive. og den melder ingen fejl..

Processor Information:
    Vendor:  AuthenticAMD
    Speed: 2010 Mhz
    2 logical processors
    2 physical processors
    HyperThreading:  Unsupported
    FCMOV:  Supported
    SSE2:  Supported

Network Information:
    Network Speed:

Windows Version:
    Windows Vista (64 bit)
    NTFS:  Supported

Video Card:
    Driver:  NVIDIA GeForce 9500 GT
    DirectX Driver Name:  nvd3dum.dll
    Driver Version:  7.15.11.8206
    DirectX Driver Version:  7.15.11.8206
    Driver Date: 9 Feb 2009
    Desktop Color Depth: 32 bits per pixel
    Monitor Refresh Rate: 75 Hz
    DirectX Card: NVIDIA GeForce 9500 GT
    VendorID:  0x10de
    DeviceID:  0x640
    Number of Monitors:  1
    Number of Logical Video Cards:  1
    SLI Detected (2 GPUs)
    Primary Display Resolution:  1280 x 1024
    Desktop Resolution: 1280 x 1024
    Primary Display Size: 17.80" x 14.21"  (22.76" diag)
                                            45.2cm x 36.1cm  (57.8cm diag)
    Primary Bus: PCI Express 8x
    Primary VRAM: 1024 MB
    Supported MSAA Modes:  2x 4x 8x

Sound card:
    Audio device: Speakers (Realtek AC'97 Audio)

Memory:
    RAM:  5117 Mb

Miscellaneous:
    UI Language:  English
    Microphone:  Not set
    Media Type:  DVD
    Total Hard Disk Space Available:  1310128 Mb
    Largest Free Hard Disk Block:  667062 Mb
    OS Install Date: jan 01 1970
    Installed Packages: ,Windows Firewall
Avatar billede haverslev Novice
25. februar 2009 - 14:55 #1
Er din PSU (strømforsyning)stor nok ?
Er strømstik monteret korrekt ?

Ummidelbart vil jeg sige, at den skal være på minimum 500W med de 2 kort i SLI mode
Avatar billede haverslev Novice
25. februar 2009 - 14:56 #2
Avatar billede wishmaster Nybegynder
25. februar 2009 - 15:09 #3
Hmm det har jeg så ikke lige overvejet.. :P
det vil jeg lige kigge på. kan der måske være noget om.
Avatar billede wishmaster Nybegynder
26. februar 2009 - 12:57 #4
hmm nu har jeg så købt en 700w PSU. men den hakker stadivæk i det. og genstartet i COD4. jeg kørte COH helt fint. fandt også ud af hva den grønne ting var. en slagt indicator som viser hvor meget kræft kortene bruge. fant også ud af hvor man fjærnet det.

Nu har jeg power nok. men det køre stadivæk ikke optimalt. kan det være noget med det Connector cable der sidde mellem mine kort ? jeg har læst at de slet ikke bruger det stik fordi PCI E. klare det helt selv. men jeg har ikke sikker. evnt. kan det vende forkert ? da de sidde på kortene begge veje.
Avatar billede wishmaster Nybegynder
26. februar 2009 - 15:41 #5
hmm jeg kan nu komme  ind i CoD. og spille lidt. men efter noget tid eller hvis jeg kaster en smoke/flash "fryser" min computer igen, nogle 10-20sec. jeg har prøvet med Fanspeed. at se om de blev for varme men de ligger på 47-53c og min CPU ligger på 25-30. så det er ikke problemet.
Avatar billede haverslev Novice
26. februar 2009 - 16:09 #6
Prøv lige at tjekke dine spil af her:
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Hvis du får fail i nogle ting, så tjek om det blot er opdateringer der mangler
Avatar billede wishmaster Nybegynder
26. februar 2009 - 16:44 #7
tjaa jeg ligger over recomendet. på nær CoD. hvor min CPU kun er 2.1 og recomendet er 2.4, men jeg er langt over minimum med alle spil.

Jeg har også tænk på at ude i bios kan jeg vælge duel grafik kort. under sli options der. den har stået på auto indtil nu. men prøer lige en gang at smide den på dual.
Avatar billede wishmaster Nybegynder
27. februar 2009 - 14:43 #8
hmm kan stadivæk ikke få det til at virke.. jeg kørte CoD single player i 30min uden en eneste fejl. men det virker stadivæk ikke med multiplayer ej heller LotrO. der imod kørte CoH super fint.

PCU 700w. Check!
Drivers til GPU. Check!
Motherboard Drivers. Check!
hva fande kan der være galt. ?

jeg har også styr på varmen. de 2gpuer kommer op på MaX 65c. og ifølge producenten kan de klar 105c. så der burte ikke være problemer.
Avatar billede wishmaster Nybegynder
02. marts 2009 - 01:48 #9
nå nu fik jeg endlig det til at virke.. efter mange reinstallationer og mere..  hvordan giver jeg point til haverslev. han har tros alt rart med hensyn til at jeg ikke haved nok strøm :)
Avatar billede haverslev Novice
02. marts 2009 - 08:46 #10
Der kan kun accepteres på et "svar" ikke en på en kommentar