Avatar billede lejla Nybegynder
04. juli 2001 - 01:03 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Simpel søgefunktion ?

nogen der ved hvor jeg kan finde en simpel søge funktion?

den skal kunne:
Søge i alle ord i en tabel i en Access database. (det er til nyheder)

det er alt :)
Avatar billede lejla Nybegynder
04. juli 2001 - 01:07 #1
Det ville være fedt hvis den markede det søgte ord i nyheden :)
Avatar billede plexx Nybegynder
04. juli 2001 - 01:14 #2
for 15 point glem det
Avatar billede lejla Nybegynder
04. juli 2001 - 01:15 #3
okda.. 75 såda :)

havde bare regnet med et link...
Avatar billede plexx Nybegynder
04. juli 2001 - 01:18 #4
hvilke felter har du i din database
Avatar billede plexx Nybegynder
04. juli 2001 - 01:19 #5
navn på din tabel???
Avatar billede plexx Nybegynder
04. juli 2001 - 01:19 #6
navn på din database???
Avatar billede lejla Nybegynder
04. juli 2001 - 01:19 #7
Tabellen hedder Nyheder -

Der er 5 felter: \"Nr\" (ligesom id), \"Topic\", \"Tekst\", \"Oprettet\" og \"Dato\"
Avatar billede lejla Nybegynder
04. juli 2001 - 01:20 #8
Databasen ligger under /dbase/r_dbase.mdb
Avatar billede plexx Nybegynder
04. juli 2001 - 01:23 #9
Her er en kode:
<%
If request.form(\"B1\") = \"Søg nu\" Then
sog = request.form(\"sog\")
Set myConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
myConn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"/dbase/r_dbase.mdb\")
SQLstring=\"SELECT * from nyheder WHERE\"
SQLstring = SQLstring & \" (tekst LIKE \'%\" & sog & \"%\')\"
SET RS=myConn.Execute(SQLstring)
end if
%>
<html>

<head>
<title>Søg efter nyhed</title>
</head>

<body>

<form method=\"POST\" action=\"sog.asp\">
  <table border=\"1\" width=\"300\" bordercolor=\"#000000\" bordercolorlight=\"#000000\" bordercolordark=\"#000000\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
    <tr>
      <td colspan=\"2\" bgcolor=\"#006699\"><b>Søg:</b></td>
    </tr>
    <tr>
      <td bgcolor=\"#C0C0C0\">tekst:</td>
      <td bgcolor=\"#C0C0C0\"><input type=\"text\" name=\"sog\" size=\"20\"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td bgcolor=\"#006699\">&nbsp;</td>
      <td bgcolor=\"#006699\"><input type=\"submit\" value=\"Søg nu\" name=\"B1\"></td>
    </tr>
  </table>
</form>
<p><br>
</p>
<%
If request.form(\"B1\") = \"Søg nu\" Then
Do until RS.EOF
%>
<table border=\"1\" width=\"302\" bordercolor=\"#000000\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" bordercolorlight=\"#000000\" bordercolordark=\"#000000\" height=\"61\">
  <tr>
    <td bgcolor=\"#006699\" width=\"298\" colspan=\"2\" height=\"19\"><%=RS(\"Topic\")%></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"296\" bgcolor=\"#C0C0C0\" colspan=\"2\" height=\"19\"><%=RS(\"tekst\")%></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"148\" bgcolor=\"#C0C0C0\" height=\"17\">Oprettet:<%=RS(\"Oprettet\")%></td>
    <td width=\"148\" bgcolor=\"#C0C0C0\" height=\"17\">Dato:<%=RS(\"Dato\")%></td>
  </tr>
</table>
<p>
<%
RS.MoveNext
Loop
%>
<%
RS.Close
myconn.Close
end if
%>
</body>

</html>
Avatar billede lejla Nybegynder
04. juli 2001 - 01:25 #10
giv mig lige et par minuter :)
Avatar billede keysersoze Guru
04. juli 2001 - 01:29 #11
Avatar billede plexx Nybegynder
04. juli 2001 - 01:30 #12
oki
Avatar billede plexx Nybegynder
04. juli 2001 - 01:31 #13
>leila bare sig til hvis noget skal ændres
Avatar billede lejla Nybegynder
04. juli 2001 - 01:32 #14
tak :)

men kan du ikk hurtigt lave det sådan at man bare skal trykke enter i stedet for at skulle trykke på knappen??

mener at det skulle kunne lade sig gøre ? :)
Avatar billede lejla Nybegynder
04. juli 2001 - 01:33 #15
tak keyzersoze, men plexx var hurtigst :)
Avatar billede plexx Nybegynder
04. juli 2001 - 01:33 #16
mit var vidst også bedst
Avatar billede plexx Nybegynder
04. juli 2001 - 01:34 #17
det kan det også men jeg ved ikke lige hvordan
Avatar billede lejla Nybegynder
04. juli 2001 - 01:34 #18
ja hvis du lige kunne lave det sådan at man kunne trykke enter :)
Avatar billede plexx Nybegynder
04. juli 2001 - 01:37 #19
MÅSKE PRØV DETTE:
<%
If request.form(\"B1\") = \"Søg nu\" Then
sog = request.form(\"sog\")
Set myConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
myConn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"/dbase/r_dbase.mdb\")
SQLstring=\"SELECT * from nyheder WHERE\"
SQLstring = SQLstring & \" (tekst LIKE \'%\" & sog & \"%\')\"
SET RS=myConn.Execute(SQLstring)
end if
%>
<html>

<head>
<title>Søg efter nyhed</title>
</head>

<body>

<form method=\"POST\" action=\"sog.asp\">
  <table border=\"1\" width=\"300\" bordercolor=\"#000000\" bordercolorlight=\"#000000\" bordercolordark=\"#000000\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
    <tr>
      <td colspan=\"2\" bgcolor=\"#006699\"><b>Søg:</b></td>
    </tr>
    <tr>
      <td bgcolor=\"#C0C0C0\">tekst:</td>
      <td bgcolor=\"#C0C0C0\"><input type=\"text\" name=\"sog\" size=\"20\" ACCESSKEY=\"s\"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td bgcolor=\"#006699\">&nbsp;</td>
      <td bgcolor=\"#006699\"><input type=\"submit\" value=\"Søg nu\" name=\"B1\"></td>
    </tr>
  </table>
</form>
<p><br>
</p>
<%
If request.form(\"B1\") = \"Søg nu\" Then
Do until RS.EOF
%>
<table border=\"1\" width=\"302\" bordercolor=\"#000000\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" bordercolorlight=\"#000000\" bordercolordark=\"#000000\" height=\"61\">
  <tr>
    <td bgcolor=\"#006699\" width=\"298\" colspan=\"2\" height=\"19\"><%=RS(\"Topic\")%></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"296\" bgcolor=\"#C0C0C0\" colspan=\"2\" height=\"19\"><%=RS(\"tekst\")%></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"148\" bgcolor=\"#C0C0C0\" height=\"17\">Oprettet:<%=RS(\"Oprettet\")%></td>
    <td width=\"148\" bgcolor=\"#C0C0C0\" height=\"17\">Dato:<%=RS(\"Dato\")%></td>
  </tr>
</table>
<p>
<%
RS.MoveNext
Loop
%>
<%
RS.Close
myconn.Close
end if
%>
</body>

</html>
Avatar billede lejla Nybegynder
04. juli 2001 - 01:40 #20
hmm.. nej :/
Avatar billede keysersoze Guru
04. juli 2001 - 01:46 #21
hmm.. nej??? virker det ikke da?
Avatar billede lejla Nybegynder
04. juli 2001 - 01:48 #22
den virker fint nok, men når man skal søge kan man ikke \"bare\" trykke på enter, man skal ned og trykke på knappen med musen, jeg ved godt det er en lille detalje.. men irriterende...
Avatar billede surreal Nybegynder
04. juli 2001 - 21:47 #23
    function boolSubStr(sSearchData,sSearchKey)
        dim lCount,lLenSearckKey
        dim slCaseSearchData

        boolSubStr = false
        lLenSearckKey = len(trim(sSearchKey))
        slCaseSearchData = lcase(sSearchData)
        for vCount = 1 to len(slCaseSearchData)
            if mid(slCaseSearchData,vCount,lLenSearckKey) = trim(sSearchKey) then
                boolSubStr = true
            end if
        next
    end function