Avatar billede hrole Mester
25. februar 2009 - 12:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udtræk af tabel

Hej,

Håber I kan hjælpe mig med følgende. Jeg har en tabel hvor en af rækkerne (Transport) bla. indeholder følgende:
Løbehjul
Cykel-Tog-Bil
Tog-Bil
Bus-Bil-Tog
Cykel-Tog
Knallert

Via $_GET['Befordring'] på en resultatside ønsker jeg at få vist resultaterne for rækken Transport som indeholder én af følgende: Cykel, Tog, Bil og Bus.

Er det muligt? Hvis ikke, har I så gode forslag til hvordan jeg kan løse problemet?
Avatar billede hrole Mester
25. februar 2009 - 12:11 #1
Jeg glemte at skrive SQL statement også skal kunne bruges hvis $_GET['Befordring'] er fx Knallert og Tog eller blot Bil.
Avatar billede dmy Nybegynder
25. februar 2009 - 12:39 #2
Skal alle de her transport typer vises på siden, er det det du mener? Forstår ikke helt det med befordring??

Mener du noget i den her dur..

<?php

$result= mysql_query ("SELECT * FROM tabellen") or die (mysql_error());

while($row = mysql_fetch_assoc($result))
  {
      echo ' <div>'.$row[Transport].'</div> '
  }
?>
Avatar billede hrole Mester
25. februar 2009 - 13:03 #3
Nej, tanken var at der via en søgeside bliver sendt søgning via $_GET['Befordring'] til en resultatside. Hvis der søges på fx Cykel, Tog, Bil og Bus skal resultaterne være dem hvor et af disse ord indgår, dvs. Cykel-Tog-Bil, Tog-Bil, Bus-Bil-Tog og
Cykel-Tog. Samtidig skal det være muligt at søge på fx Bil og få vist resultaterne hvor dette indgår, dvs. Cykel-Tog-Bil, Tog-Bil og Bus-Bil-Tog.

Håber jeg forklarede det lidt bedre.
Avatar billede dmy Nybegynder
25. februar 2009 - 13:21 #4
Ahh så er jeg mere med.

Jeg har ikke arbejdet så meget med søgefunktioner, men har fx. denne her, hvis du kan se bort fra mine tabelog række navne.

Hvis du ikke får noget ud af det, håber jeg der er andre som meget bedre kan hjælpe dig.

<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')

{
      $sog_ord = mysql_real_escape_string($_POST['soegefelt']);

      $query = mysql_query ("SELECT * FROM produkter WHERE navn LIKE '%$sog_ord%' OR beskrivelse LIKE '%$sog_ord%'  ORDER BY navn ASC") or die(mysql_error());

    if(mysql_num_rows($query) > 0){

    echo 'Din søgning på '.$sog_ord.' gav dette resultat</div><br /><hr /><br />';

      while($row = mysql_fetch_assoc($query)) {

    echo "Navn: ".str_replace($sog_ord, "<b>".$sog_ord . "</b>", $row['navn'])." <br>";

        echo "Beskrivelse: ".str_replace($sog_ord, "<b>".$sog_ord . "</b>", $row['beskrivelse'])." <br />";

      }
  }else{
      echo 'Din søgning gav intet resultat. Prøv igen!';    noget
  }
?>
Avatar billede hrole Mester
25. februar 2009 - 15:22 #5
Det kan desværre ikke bruges.
Avatar billede hrole Mester
25. februar 2009 - 16:16 #6
jeg har fundet en anden løsning.