Avatar billede t-rex Nybegynder
24. februar 2009 - 15:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Python ODBC

Hej der ude..

jeg er løbet på et lille problem da jeg er ved at lære lidt om ODBC i python. det jeg skal er at connecte til en ODBC server som er sat op i windows (datakilder(ODBC)) under administation. men den bliver ved med at komme med denne fejl så håber der er en der ud der kan hjælp mig i den rigtig retning.

Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 244, in run_nodebug
  File "C:\Documents and Settings\igss.AQA5000\Desktop\robait\test.py", line 5, in <module>
    dbCon = pyodbc.connect("Driver={SQL Server};Server=127.0.0.1;Database=dbtest;")
pyodbc.Error: ('08001', '[08001] [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][DBNETLIB]SQL Server does not exist or access denied. (17) (SQLDriverConnectW); [01000] [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][DBNETLIB]ConnectionOpen (Connect()). (2)')

import pyodbc

dbCon = pyodbc.connect("Driver={SQL Server};Server=127.0.0.1;Database=dbtest;")
dbCursor = dbCon.cursor()

dbCursor.execute("select DATE from LOG limit 10")
dbCursor.fetchone()

dbCursor.close()

MVH

Ronni
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2009 - 16:58 #1
Du bruger ikke DSN i den connection string, så du bruger ikke din opsætning i "Data kilder".

Mit gæt er at du skal bruge:

dbCon = pyodbc.connect("Driver={SQL Server};Server=XXXXXX;Database=dbtest;")

hvor XXXXXX er navnet på din PC.
Avatar billede t-rex Nybegynder
24. februar 2009 - 17:01 #2
Jeg prøvet det du skrev men den kommer med samme fejl igen:

dbCon = pyodbc.connect("Driver={SQL Server};Server=aqa5000;Database=dbtest")

Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 244, in run_nodebug
  File "C:\test.py", line 6, in <module>
    dbCon = pyodbc.connect("Driver={SQL Server};Server=aqa5000;Database=dbtest")
pyodbc.Error: ('08001', '[08001] [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][Shared Memory]SQL Server does not exist or access denied. (17) (SQLDriverConnectW); [01000] [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][Shared Memory]ConnectionOpen (Connect()). (2)')
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2009 - 17:37 #3
prøv og tilføj

Trusted_Connection=yes;

til connection string.
Avatar billede t-rex Nybegynder
24. februar 2009 - 17:44 #4
jeg er kommet lidt lænnger nu hvor den siger at jeg er kommet inde men den kommer nu med denne besked:

Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 244, in run_nodebug
  File "C:\test.py", line 14, in <module>
    cnxn = pyodbc.connect("DSN=dbtest")
pyodbc.Error: ('IM001', '[IM001] [Seven Technologies][IGSS32 ODBC Driver]Driver not capable (1010) (SQLSetConnnectAttr(SQL_ATTR_AUTOCOMMIT))')

koden er nu ændret til:

cnxn = pyodbc.connect("DSN=dbtest")
cursor = cnxn.cursor()

cursor.tables()
rows = cursor.fetchall()

for row in rows:
    print row.table_name
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2009 - 19:28 #5
Du bruger ikke Microsofts driver ?
Avatar billede t-rex Nybegynder
25. februar 2009 - 10:05 #6
ikke i det sidste forsøg... og der virket det som om jeg kom ignnem... men må sige jeg forstår ikke hvad der sker :) er meget nybegynder til Python
Avatar billede t-rex Nybegynder
26. februar 2009 - 09:37 #7
smider du et svar arne_v vi har løst det over i:

http://www.eksperten.dk/spm/865507#reply_7335995
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2009 - 14:03 #8
OK