Avatar billede thewebmaker Nybegynder
22. februar 2009 - 20:38 Der er 8 kommentarer

Ændre indholdet i en tabel med PHP

Hej alle eksperter!

Jeg sidder og leger med noget PHP/MySQL og kunne godt tænke mig at lave et tekstfelt hvor man skrive noget tekst, som bliver sendt til en database, og derefter hevet ud af en PHP kode.
Det lykkedes for mig, og så langt så godt.

Jeg er nu kommet til at jeg gerne vil gøre det muligt for brugeren at ændre hvad han/hun netop har skrevet ..

Jeg kan ikke lige selv se hvordan jeg skal lave dette, har i nogle forslag?

Mvh. Jesper
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2009 - 20:42 #1
Du laver en HTML som submitter til en PHP side som laver en SQL UPDATE statement mod MySQL databasen.
Avatar billede thewebmaker Nybegynder
22. februar 2009 - 21:05 #2
hey arne, har du mulighed for at lave et eks?
har sq ikk prøvet at lave sådan noget før ..
Avatar billede psychopixi Nybegynder
22. februar 2009 - 21:55 #3
Eksempel:

<?php
$id = $_POST["id"];
$change = mysql_real_escape_string($_POST["change"]);
mysql_query("UPDATE tabel SET row = '$change' WHERE id = '$id'");
?>
Avatar billede thewebmaker Nybegynder
22. februar 2009 - 21:58 #4
Kanon!  Tak gutter ;)
Det var den der mysql_real_escape_string jeg var usikker på!

Mange tak for hjælpen!
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2009 - 22:11 #5
Den har ellers ikke den store funktionelle betydning. Den sikrer bare mod fejl i forbindelse med den kendte O'Toole og mod at grimme hackere smadrer din database.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2009 - 22:11 #6
Men når man nu skal igang er det nok bedste at bruge den på begge felter fremfor kun et felt !!
Avatar billede psychopixi Nybegynder
22. februar 2009 - 22:16 #7
#6
Hvis $id repræsenterer et tal ville det snedigste jo nok være at teste om strengen er numerisk:)

Brug evt. den indbygede funktion "is_numeric".. http://dk2.php.net/manual/en/function.is-numeric.php
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2009 - 23:50 #8
Det kan man også. Men jeg ville undre mig hvis nogte kode lavede data validering på et felt og escape på et andet fejl.