Avatar billede shosho500 Nybegynder
03. juli 2001 - 22:15 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Server på Cisco677

Jeg vil gerne lave en Half-Life server på min Cisco677 men ved ikke hvordan, har prøvet alt hvad jeg ved, er der nogen der kan hjælpe????
Det er noget i retning af IN UDP 27015, det står på:
http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm#Games og så under Half-Life. Please HJÆLP mig.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
03. juli 2001 - 22:43 #1
set nat entry add 10.0.0.1 27015 0.0.0.0 27015 tcp
set nat entry add 10.0.0.1 27015 0.0.0.0 27015 udp

write
reboot

Hvor 10.0.0.1 er det ip serveren kører på...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
03. juli 2001 - 22:43 #2
Telnet først din router...

http://www.inetguide.dk/677.php?mode=telnet

her er en guide til det..
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
09. juli 2001 - 03:51 #3
Forklarer det nok?

Port-forwarding/Server

Brug eventuelt dette værktøj til at sætte routeren op: Cisco677-autoconf

Hvis man har en server (HTTP, FTP, SMTP, POP3, osv.) på sin lokale
maskine (f.eks. med IP\'en 10.0.0.2), skal man sætte routeren til at
sende trafikken til denne. Dette gøres ved hjælp af såkaldt
port-forwarding (el. NATing, IP-forwarding, osv.), som sørger for at den
trafik/data som bliver sendt til routeren på en specifik port, vil blive
sendt videre til en specifik port og lokal IP-adresse (f.eks. 10.0.0.2).

- For at tilføje en port-forward gøres følgende:

set nat entry add 10.0.0.2 80 0.0.0.0 80 tcp

Den lokale IP på den Pc som har serveren kørende er her 10.0.0.2. Porten
som bliver forwardet er port 80. Dette er den port man normalt bruger
til at se hjemmesider på.

Og så skulle al indgående trafik på port 80 blive forwardet til 10.0.0.2
på port 80.

- Lige til det med HTTP-server. Man skal huske at sætte den indbyggede
Web-servers port til en anden:

set web port 8080

- Herefter skal man gemme den nye indstilling og boote routeren:

write
reboot

Et andet eksempel kunne være at man ville køre en FTP-server:
Nogle FTP-servere kræver at der kan bruges to porte. I det næste
eksempel er det port 20 og 21. Klienten har i dette eksempel IP\'en

set nat entry add 10.0.0.2 20 din.wan.ip.adresse 20 tcp
set nat entry add 10.0.0.2 21 din.wan.ip.adresse 21 tcp

din.wan.ip.adresse er den IP-adresse routeren har på ydersiden. Hvis du
ikke er klarover hvad den er kan du finde ud af det her.

Det kan også være en god idé at bruge denne kommando, som sætter
TCP-timeouten op:

set nat timeout tcp nego 300

<Dark nisse>
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
09. juli 2001 - 12:36 #4
Dark nisse, det hjælper jo ikke en skid i hans problem... Det ser mere ud som om du vil havde en bide af kagen..

Men oki, nå manden ikke acceptere kan det jo gøre lige meget...
Avatar billede emelik.com Nybegynder
09. juli 2001 - 13:43 #5
dalbjrg er ligeglad med kagen, er ikke sulten..... der står faktisk præsist hvad han skal gøre right? derimod har du glemt at a 0.0.0.0 er hans IP udtil!
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
09. juli 2001 - 13:45 #6
viste ik jeg havde to brugere men nu er emelik.com slettet! så håber jeg ikke det var min bror\'s *GG*
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
09. juli 2001 - 15:16 #7
man kan bruge 0.0.0.0 i stedet for sin ip.. Hvis man så skifter ip vil det stadigt fungere, ellers skal man ind og lave en ny nat.