Avatar billede anton73 Nybegynder
20. februar 2009 - 16:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

onclick i html a tag

Hej

Jeg har en function i min HTML, der ved klik kalder en specifik del af min flash:
/******* functions til at kommunikere med flashen *********/
function callExternalInterface(show_event) {
    thisMovie("externalInterfaceExample").goHome(show_event);
}

function thisMovie(movieName) {
    if (navigator.appName.indexOf("Microsoft") != -1) {
        return window[movieName]
    }
    else {
        return document[movieName]
    }

Den kan jeg kalde i en "form input button" som herunder:
<form>
    <input type="button" onClick="callExternalInterface('situation_1')" value="Situation_1" class="btn_category" />
    <input type="button" onClick="callExternalInterface('situation_2')" value="Situation_2" class="btn_category" />
</form>

*************
Jeg vil gerne slippe for at bruge en form, og istedet bruge en html a tag. Kan det lade sig gøre og hvordan?
Avatar billede nidyahou Praktikant
20. februar 2009 - 17:30 #1
prøv
<a onClick="callExternalInterface('situation_1')">MyaTag</a>
Avatar billede nidyahou Praktikant
20. februar 2009 - 17:33 #2
evt med et href tag
<a href="#" onClick="callExternalInterface('situation_1')" >MyaTag</a>

Du kan også (hvis du vil have en gracefull degregation) lave linket til den side som brugere med javascript deaktiveret skal se (ex. en side hvor dit flash kører i fuldskærm eller hvad ved jeg) Så skal du bare også ændre din funktion så skal du bare sætte et "return false;" på din funktion altså:

<a href="/situation_1.aspx" onClick="callExternalInterface('situation_1')" >MyaTag</a>

function callExternalInterface(show_event) {
    thisMovie("externalInterfaceExample").goHome(show_event);
    return false;
}
Avatar billede anton73 Nybegynder
20. februar 2009 - 17:49 #3
Tak
Det lader til at virker, men hvorfor kommer der ikke den der hånd frem som der normalt gør når man flytter pilen over et link?
Avatar billede nidyahou Praktikant
20. februar 2009 - 18:07 #4
det kan du gøre hvis du sætter en hyperlink reference (href). ellers kan du style dig fra det i css

a
{cursor:hand;}
Avatar billede nidyahou Praktikant
20. februar 2009 - 18:10 #5
eller hvis vi skal holde os til inline styling på dit tag:

<a onClick="callExternalInterface('situation_1')" style="cursor:hand">MyaTag</a>
Avatar billede anton73 Nybegynder
20. februar 2009 - 18:37 #6
Perfekt. Tak for hjælpen
Avatar billede nidyahou Praktikant
20. februar 2009 - 18:53 #7
tak for point =)
Avatar billede olebole Juniormester
21. februar 2009 - 15:52 #8
<ole>

- men hvis du vil bevare semantik og logik i koden, bør du helt klart sætte en href på dit a-tag  ;o)

/mvh
</bole>