Avatar billede svenne182 Nybegynder
20. februar 2009 - 14:13 Der er 4 kommentarer

VLOOKUP i et helt ark

Jeg bruger VLOOKUP på tværs af excelark. Min udfordring består i, at bruge funktionen på et helt ark, frem for, et enkelt "sheet"

Min VLOOKUP formel ser således ud:

=VLOOKUP(F16;'[International 2009 i alt.xls]Uge 7 2009'!$C$1:$AF$43;7;FALSE)

Istedet for kun, at kigge i sheet "Uge 7 2009" vil gerne gerne kunne kigge i hele "International 2009 i alt.xls".

Da "International 2009 i alt.xls" bliver opdateret ugenligt, har jeg brug for, at den ikke kun kigger i bestemte sheets, men i hele arket.

Er dette på nogen måde muligt?

BONUS:

Og er det eventuelt muligt at navngive f.eks. Col_index_num således, at den ikke kigger i f.eks. kollonne nr. 7 (som i ovenstående eksempel) men kigger i en kollonne som er navngivet til f.eks. "kontraktnr."

Da "kontraktnr." ikke nødvendigsvis altid står som kollonne nr. 7, har jeg brug for, at den kigger i en navngivet kollonne.

På forhånd tak for jeres tid
Avatar billede supertekst Ekspert
20. februar 2009 - 16:00 #1
Med VBA kan det lade sig gøre - evt. via En userform
Avatar billede supertekst Ekspert
20. februar 2009 - 16:00 #2
Med VBA kan det lade sig gøre - evt. via En userform
Avatar billede svenne182 Nybegynder
23. februar 2009 - 15:20 #3
Da jeg på intet tidspunkt har beskæftiget mig med VBA, står jeg på bar bund angående en løsning via denne metode.
Avatar billede svenne182 Nybegynder
11. marts 2009 - 16:41 #4
Jeg har fundet denne kode:

Function LookAcrossSheets(What, Where As Range, _
Colnum As Integer, TorF As Boolean)
'Written by OzGrid Business Applications
'www.ozgrid.com
'Uses Vlookup across ALL sheets until a match is found

Dim Wsht As Worksheet
Dim FindIt

On Error Resume Next
For Each Wsht In ActiveWorkbook.Worksheets
With Wsht
FindIt = WorksheetFunction.VLookup(What, Sheets(.Index).Range(Where.Address), Colnum, TorF)
End With

If FindIt <> "" Then Exit For
Next Wsht

LookAcrossSheets = FindIt

End Function

Som virker fint - Hvis altså det var den aktive ark jeg skulle slå op i, men i og med, at det er et andet ark, så virker den naturligvis ikke.