Avatar billede mahyar Nybegynder
19. februar 2009 - 16:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opbygning af Querystring

Hej

Jeg har svært ved at opbygge og læse en værdi fra querystring.

Jeg har en Login side. Fra Login siden vil jeg gerne gemme en ID i query string som senere skal bruges i nogle andre sider.

Nogen der kan hjælpe med et eksempel?

Til det formål har jeg brugt session, men det viste sig at være meget ustabil når den kommer op på webserveren.

Er der andre gode og stabile metoder til at kunne gemme en værdi i som skal være tilgængelig over hele sitet?
Avatar billede lasserasch Juniormester
19. februar 2009 - 16:54 #1
Du kan læse værdierne fra en querystring sådan her:

string id = Page.Request.QueryString["id"].ToString();

Men det er en dum ting du er ved at lave.

Hvis din webserver er ustabil mht. at huske sessions, så ville jeg nok vælge at få kigget på serveren eller hoste på en anden server.

Du vil rende ind i rigtig mange problemer hvis du skal gemme informationer og dine sessions mistes. Session SKAL virke. Er det en enkelt server du hoster på eller er det et cluster setup? Hvis det er et cluster kan det måske tænkes at det er forskellige noder som svarer på dine http requests og at du derfor oplever ustabile sessions.

Mvh.
Lasse
Avatar billede mahyar Nybegynder
19. februar 2009 - 17:10 #2
hej Lasse

Det er Surftown jeg bruger. Har haft en del problemer med dem efterhånden.

Hvordan kan jeg smide "id" med i en querystring?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2009 - 02:14 #3
Bruger du den indbyggede login funktionalitet i ASP.NET ?

Hvis nej => overvej det igen.
Avatar billede mahyar Nybegynder
20. februar 2009 - 11:11 #4
hej Arne

jeg bruger ikke den indbyggede login funktionalitet. Jeg har selv lavet noget rolebaseret login. Det andet havde jeg lidt svært ved at kunne tilpasse mht alle de der provider og sådan noget
Avatar billede mahyar Nybegynder
26. april 2011 - 09:49 #5
svar