Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 14:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

MySQL server crasher.

Hej.

Jeg har en IIS server som fungere som Webserver og Database. Der bliver brugt ASP.NET og MySQL 5.1 på serveren.

MySQL får 10-15 forespørgseler i sekundet, men når belastningen er højst kan dette godt stige til ca. 30 i skundet.

På serveren er der en forespørgsel som tager 4-5 sekunder at udføre for serveren, men alle andre er mindre forespørgseler.

Problemet opstår når serveren har kørt i ca. en dags tid:
Først begynder den store forespørgsel at give "MySqlException: Timeout expired". Men på trods af det kan fejlhåndteringen godt få lov til at sætte fejlen ind i databasen bagefter. Til sidst begynder selv små forspørgsler at give fejl.

Jeg har tjekket at det ikke var fordi at der for mange åbne connections og her er der som standard 40-50 stykker åbne og ca. 150 stk når der er knald på. Pt er den sat til at kunne have 800 connections.(hvilket nok er overkill)

Jeg har ikke ændret noget i opsætningen i my.ini filen, og det er sikkert her der skal ændres noget. Hvor og hvordan ved jeg ikke. Men når serveren kan køre en dags tid må det vel være noget memory leak af en eller anden slags?

Serveren har følgende specs:

4 x Xeon 2,0 Ghz
2 Gb ram.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at forsøge at finde fejlen?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 21:57 #1
Slet ingen eksperter der kan hjælpe mig?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2009 - 03:06 #2
Kan du genskabe problemet på en test server ?

Hvis ja - prøv med en opdatering til allernyeste 5.1 eller ellernyeste 5.0 - 5.1 er ret ny og måske er alle fejlene ikke fundet endnu.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2009 - 09:58 #3
Jeg har desværre ikke nogen test server at afprøve på. Versionen er ikke mere end 2 uger gammel så den skulle være opdateret.

Jeg har i de sidste dage forsøgt at slå pooling fra, men det ser desværre heller ikke ud til at hjælpe, samme resultat at databasen går ned.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2009 - 04:16 #4
Hvad så med nyeste 5.0 ?
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2009 - 11:27 #5
Da vi heletiden har brugere på siden, ville jeg meget nødigt forsøge at installere 5.0. Du mener ikke det kan havde noget at gøre med MySQL opsætningen?

Vi har en gang for lang tid siden har haft samme problem, med at databasen gik ned. Dengang brugte vi 4.0. Men problemet gik i sig selv igen uden vi rigtigt fandt nogen fejl. Men herefter vi er skiftet til ASP.NET og Mysql 5.1 + der er kommet noget mere trafik er problemet blusset op igen.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2009 - 14:13 #6
Det var på en test maskine at du skulle eksperiementere med version.

Jeg kan ikke udelukke at det er noget config.

Men indtil du har et test environment, hvor du kan genskabe fejlen og teste forskellige ændringer, er det jo rent gætteri og ændringer kan lige så nemt gøre det værre som bedre.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2009 - 14:00 #7
Okay så er der lidt nyt. Forleden dag "kom jeg til" at genskabe problemet. En masse record skulle køres igennem i databasen, hver gang en record blev kørt igennem blev connectionen ikke lukket. Der resulterede i at jeg fik fejlen: "The timeout period elapsed prior to obtaining a connection from
MySql.Data.MySqlClient.MySqlPool.GetConnection()", men hvis jeg kiggede på SHOW PROCESSLIST var der ikke specielt mange (20-30 stykker) Før man kunne connecte til databasen igen måtte jeg genstarte serveren.

Det kunne betyde at der måske er steder hvor connectionen ikke bliver lukket og det er derfor serveren crasher en gang imellem.

En ting jeg ikke forstår er hvorfor jeg ikke kan se flere connectionens med SHOW PROCESSLIST når siden er gået ned eller som da jeg kom til at genskabe problemet?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2009 - 12:22 #8
Smid et svar så vi kan få lukket.. Problemet er mere eller mindre gået i sig selv.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2009 - 15:00 #9
ok
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2009 - 17:33 #10
Hvorfor modtager jeg pludselig mails fra denne tråd?
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2009 - 10:04 #11
Ja det er et meget godt spørgsmål :)