Avatar billede s0mmer Nybegynder
19. februar 2009 - 13:37 Der er 1 kommentar

Antal rækker returneret

Hej eksperter,,

Simpelt spørgsmål. Min kode:
strSQL = "SELECT * FROM aStats WHERE ip = '"& IP & "' AND date = '"& date
Set cmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")
Set cmd.ActiveConnection = Conn
cmd.CommandType = 1
cmd.CommandText = strSQL
cmd.Execute()

Hvordan finder jeg ud af hvor mange rækker der findes? 0 skal også være en mulighed...
Avatar billede softspot Forsker
19. februar 2009 - 14:03 #1
Hvis du alligevel fyrer op under et command-objekt, hvorfor så ikke lige tage det sidste skridt og benytte parametre i stedet for strengsammensætning...? Eller det er måske dette site, hvor du har problemer med METADATA-elementet... :-)

Bort set fra det, så vil jeg tro man kan benytte følgende til at aflæse antal returnerede rækker (men er slet ikke sikker):

strSQL = "SELECT * FROM aStats WHERE ip = ? AND date = ?"
Set cmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")
Set cmd.ActiveConnection = Conn
cmd.CommandType = 1
cmd.CommandText = strSQL
cmd.Parameters.Append cmd.CreateParameter("@ip", adVarChar, adParamInput, 15, IP)
cmd.Parameters.Append cmd.CreateParameter("@dato", adDate, adParamInput, 8, date)
recordCount = 0
set rs = cmd.Execute(recordCount)

recordCount indeholder nu, forhåbentlig, antallet af rækker