Avatar billede s0mmer Nybegynder
19. februar 2009 - 13:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ASP date og SQL datetime

Hej eksperter,

Jeg ønsker at sætte ind i MS SQL 2005 (datetime eller smalledatetime?) men hvordan gør jeg i asp?

date / now ? time ?

På forhånd tak..
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
19. februar 2009 - 13:14 #1
i mysql er det aar - md - dag tid - hvis kolonne er sat til datetime

dato_valg = now()
dato = year(dato_valg)&"-"&month(dato_valg)&"-"&day(dato_valg)
tid = formatDateTime(dato_valg,vbLongTime) 'langt tidsformat
tid = formatDateTime(dato_valg,vbShortTime) 'kort tidsformat

dato_indsaet = dato & " " & tid
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
19. februar 2009 - 13:14 #2
der skal være mellemrum mellem dato og tid ved indsættelsen
Avatar billede s0mmer Nybegynder
19. februar 2009 - 13:16 #3
mitbrugernavn > dato_indsaet = dato & " " & tid  vil den ikke indsætte..
Avatar billede s0mmer Nybegynder
19. februar 2009 - 13:16 #4
... når kolonnen er sat til datetime
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
19. februar 2009 - 13:37 #5
prøv at vende denne streng

dato = year(dato_valg)&"-"&month(dato_valg)&"-"&day(dato_valg)

til

dato = day(dato_valg)&"-"&month(dato_valg)&"-"&year(dato_valg)
Avatar billede softspot Forsker
19. februar 2009 - 13:57 #6
Hvis du benytter et Command-objekt skal du slet ikke bekymre dig om formatet, da parameteren sørger for transport og konvertering af datatypen. Er der nogen grund til at du ikke benytter Command-objektet i dette tilfælde?
Avatar billede s0mmer Nybegynder
19. februar 2009 - 14:15 #7
softspot > det gør jeg .. adDate og så date vil gøre det mener du ?
Avatar billede softspot Forsker
19. februar 2009 - 14:29 #8
Ja, det er i det mindste efter min bedste overbevisning. Jeg har dog mest erfaring med at bruge den til at sætte datetime-felter i databasen, ikke shortdate, men jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle fungere med en shortdate...

Der kan måske være noget med længden/størrelse af typen i parameteren, altså at en shortdate nok er mindre end en datetime (datetime plejer jeg at sætte til 8, det kan være at shortdate kun skal være 4 - alternativt undlad at sætte længde-parameteren i kaldet til cmd.CreateParameter).
Avatar billede s0mmer Nybegynder
01. marts 2009 - 00:31 #9
softspot > Send svar og du får points :) jeg bruger adDate
Avatar billede softspot Forsker
01. marts 2009 - 00:40 #10
Vær så artig :-)
Avatar billede softspot Forsker
11. marts 2009 - 08:12 #11
Tak for point :)