Avatar billede kimit Praktikant
19. februar 2009 - 12:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

TYPO3 - oprette sprogversion

Jeg skal oprette en sprogversion af et dansk site oprettet i TYPO3. Kun udvalgte sider fra det danske site skal være med i den engelske version. Hvordan kopiere jeg det danske site, så det får sit eget sidetræ, og jeg derefter kan slette sider og oversætte det resterende.
Avatar billede jensgram Nybegynder
23. februar 2009 - 07:40 #1
Jeg ville gå efter strategi 2 i http://typo3.org/documentation/tips-tricks/multi-language-sites-in-typo3/

Du kan så blot undlade at lave overlays for de sider, der ikke skal indgå i den engelske version.

Dog blot et forslag :)
Avatar billede filip_b_l Nybegynder
23. februar 2009 - 15:32 #2
yes, opret flere sprog fra list-modulet, så får du mulighed for at tilføje oversættelser af de enkelte sider.

Husk at sætte typo3 til at køre utf8 inden du kommer for langt... ellers kommer du til at bøvle med at skifte karaktersæt senere (siger jeg af bitter personlig erfaring).

På mine sider laver jeg så en languageselector som den her (med templavoila - typoscript object lib.langmenu).

lib.langmenu = HMENU
lib.langmenu.special = language
lib.langmenu.special.value = 0,3,4
lib.langmenu.1 = GMENU
lib.langmenu.1.NO {
  XY = [5.w], [5.h]
  5 = IMAGE
  5.file = fileadmin/templates/images/flags/danish.gif  || fileadmin/templates/images/flags/english.gif  || fileadmin/templates/images/flags/french.gif
  5.offset = 0,0
  allWrap = |
  imgParams = class="lang"
}

så bruger du øflgende til at sætte standard sprog:
config {
      sys_language_mode = content_fallback
    sys_language_overlay = hideNonTranslated
    linkVars = L
    language = dk
}

og sætter de andre sprog op sådan her
# Setting up English language:

[globalVar = GP:L=3]
config {
    sys_language_uid = 3
    language = uk
}
[globalVar = GP:L=4]
config {
    sys_language_uid = 4
    language = fr
}
(hvor 3 og 4 selvfølgeligt er id på de sprog der skal på).

det er vidst det...