Avatar billede knaldeglad Nybegynder
19. februar 2009 - 11:07 Der er 5 kommentarer

Asyncron kald af metode i codebehind afbryder tråden når siden redirecter

Jeg forsøger i codebehind at kalde en metode der upakker noget data. Udpakningen tager helt op til 2-3 timer, og vil derfor gerne gøre det asyncron. når udpakning er sket, skal der sendes en mail.

Problemet er at idet jeg starter udpakningen og redirecter til en anden side, afbrydes tråden og udpakning afbryde med en expeption, "Thread was being aborted"

Er der noget jeg gør forkert eller er dette en umulighed direkte i codebehind?
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
19. februar 2009 - 11:21 #1
protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
    try
        {

            //starting decompress
            logger.Info("starter decompress til db");
            AsyncMethodCaller caller = new AsyncMethodCaller(decompress);
            IAsyncResult result = caller.BeginInvoke(new AsyncCallback(CallbackMethod), caller);

        }
        catch (Exception er)
        {
            logger.Error(er.Message);
        }
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
19. februar 2009 - 11:22 #2
protected void decompress()
    {
      DataDecompress dd = new DataDecompress();
        failtext = dd.DecompressAndAnalyseToDB("C:\\Inetpub\\ftproot\\BACKUP\\", dr, starttid.SelectedDate, stoptid.SelectedDate, tabelnavn);
    }
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
19. februar 2009 - 11:26 #3
denne i toppen af codebehind

public delegate void AsyncMethodCaller();
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2009 - 14:55 #4
En request afsluttes jo naar der sendes et svar tilbage til brugeren.

Lav en windows service som staar og processer de ting og sender email naar den er faerdig.

Og lad din web side sende noget (f.eks. via message queue) til den windows service og saa returnere til brugeren.
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
04. februar 2013 - 10:29 #5
lavede noget i retning af dit svar..  vil du svare Arne ?