Avatar billede hager Nybegynder
19. februar 2009 - 10:39 Der er 10 kommentarer

Win XP på en Vista maskine

Hej.

Jeg har en Hp bærbar med præinstaleret Vista, har forsøgt at installere Xp istedet uden held.
Har efterhånden fundet ud af, at det der driller er, at der sidder en SATA HD i Pc'en, og den kender XP ikke.
Har læst indtil flere artikler om andres ovenstående problem, men har ikke løst problemet endnu.
Hvordan for jeg fat i en SATA driver og hvordan installeres denne.
Min XP inderholder SP3

MVH
Carsten
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 10:42 #1
på producenten af dit bundkort kan du hente en sata driver eller et program der kan lave en sata driver du kan lægge på en diskette eller en bootbar usb pen hvis din bios understøtter det.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 10:45 #2
Avatar billede dooleys Nybegynder
19. februar 2009 - 11:10 #3
Jeg kunne godt lige tænke mig et model nr på din maskine, så kan jeg lige se om du overhovedet vil få xp til at køre på din maskine.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 11:11 #4
Jeg er temmelig sikker på at hvis din computer er så ny så at den var preinstalleret med Vista så kan din XP-installation også finde harddisken
Avatar billede Jensen DK Novice
19. februar 2009 - 12:40 #5
Det er muligt at du kan løse installationer med denne.
Prøv at gå i BIOS og se om der står AHCI under menuen "Advanced" hvis der er, så prøv at disable den, så vil XP skiven finde harddisken.
Avatar billede hager Nybegynder
19. februar 2009 - 13:13 #6
Tak for tippene, kikker på det senere idag.
Avatar billede hager Nybegynder
19. februar 2009 - 16:01 #7
Jeg har ikke mulighed for at rette silbidor's forslag i BIOS

Maskinen er en HP Pavillion dv7-1030
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 16:32 #8
Avatar billede hager Nybegynder
20. februar 2009 - 16:42 #10
Ingen der har et forslag