Avatar billede rince Nybegynder
18. februar 2009 - 19:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

wget timeout

Hej

Jeg har en phpside som jeg prøver at hente noget data fra via en wget.

Men jeg når at få følgende at vide før den kan hente data:

Connecting to EN_IP_ADRESSE... connected.
HTTP request sent, awaiting response... No data received.
Retrying.

Er der en måde hvorpå jeg kan udskyde dette timeout.

jeg har prøvet med

-T 600
-timeout=600
-w 600
--read-timeout=600

men det virker desværre ikke
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2009 - 19:39 #1
Tager det så 600 sekunder inden den besked kommer?
Avatar billede rince Nybegynder
18. februar 2009 - 19:42 #2
Nej - det skulle jeg nok have sagt :)

Der går ca. 20 - jeg ville bare prøve at sætte den til 600 sekunder for at undgå timeout :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2009 - 19:51 #3
Så har du måske ikke skrevet det korrekt. Hvad gør du. Og hvorfor lige en ip-adresse?
Avatar billede rince Nybegynder
18. februar 2009 - 19:59 #4
Ja det skal jeg ikke kunne udelukke :)

Her er et eksempel på en af de ting jeg har prøvet:
wget --read-timeout=600 http://minhjemmeside.dk/side.php
Avatar billede rince Nybegynder
18. februar 2009 - 20:00 #5
Eller hvis det skal være helt korrekt:

wget --read-timeout=600 http://minhjemmeside.dk/side.php?envariabel=vaerdi
Avatar billede rince Nybegynder
18. februar 2009 - 20:04 #6
Grunden til jeg skrev ip-adresse var at wget oversætter url'en til en ip-adresse når den giver mig et timeout.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2009 - 20:04 #7
Ser OK ud. Så kan det være serveren afleverer en HTTP 408:

408 Request Timeout

The client did not produce a request within the time that the server was prepared to wait.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2009 - 20:05 #8
PS: Hvad sker der i en browser?
Avatar billede rince Nybegynder
18. februar 2009 - 20:21 #9
Jeg fandt ud af at man kunne undgå dette timeout hvis man periodisk udskriver en masse <br> på php-siden i starten af siden. Så gør det åbenbart ikke noget at hele siden tager lang tid om at beregne data.

Men giver dig gerne point da du jo har sparet mig for en masse bøvl med at nærlæse wget manualen (mere end jeg allerede har gjort) for at finde ud af om jeg har skrevet det rigtige.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2009 - 20:25 #10
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.

Men det er vel rimeligt nok, at et webhotel sætter begrænsninger på hvad brugere kan gøre på et delt server, af hensyn til dine andre brugere.

Men som jeg kan læse mig til, er det hentning af data fra andre websider, der tager tid. Skal det absolut køre på webhotellet? Kan de hentes der hvor du nu kører wget, og så efter hentning proppes ind passende sted på webhotellet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. februar 2009 - 20:30 #11
Næste gang så husk hvad fri debat bruges til...
Avatar billede rince Nybegynder
18. februar 2009 - 20:36 #12
Det er rigigt nok - har dog fået accept fra min udbyder på at de kan køre. Så længe jeg holder mig under den trafikbegrænsning der er på mit hotel.

Men jeg har skam overvejet at køre det fra min eget server hvor jeg har et cronjob til de forskellige wget's.

Men det vil give en ret stor trafik til databasen. Så indtil videre er dette lige den "nemme" løsning :)

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede rince Nybegynder
28. april 2012 - 07:00 #13
lukkes