Avatar billede brokmar Nybegynder
18. februar 2009 - 17:05 Der er 7 kommentarer

Kan ikke skifte til dansk fra amerikansk i dansk XPproSP3

I kontrolpanel - Internationale indstillinger står Sprog som Dansk og Placering som Danmark.

I fanebladet Sprog er Standardsproget angivet til Engelsk(USA) - og tastaturet er angivet som Amerikansk Dvorak for venstrehåndede !

Jeg kan tilføje Dansk som både sprog og tastatur - men Windows vil ikke lade mig gemme ændringerne. Klikker jeg OK og åbner sprogtjenester igen, har den anulleret mine ændringer og står på Engelsk igen og de danske indstillinger er væk. Også efter en genstart.

Jeg har prøvet med to forskellige tastaturer med snor til PS2 stikket samt et trådløst til USB. Alle danske naturligvis.
De bliver åbenbart opfattet som amerikanske.

Værktøjslinien sprog på Startlinien giver ingen muligheder for sprogændring.

Jeg er logget ind som bruger med administrator konto.

Mit problem ligner på en prik dette:
http://www.eksperten.dk/spm/726836 men bare i XPpro

Desværre fik han aldrig et svar.

Maskinen er en 4-5 år hjemmebygget gammel sag, som har været i brug hos et familiemedlem. Den havde brugt al pladsen på C drevet og kørt dårligt/slet ikke. Men jeg fik da udvidet Cdrev og opdateret den fra SP2 til SP3 og bortset fra US tastatur, ser den ud til at køre rigtigt pænt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. februar 2009 - 20:34 #1
Har du prøvet at klikke på fjern udfor amerikansk?
Avatar billede brokmar Nybegynder
18. februar 2009 - 23:59 #2
Ja, det har jeg efter at have tilføjet Dansk. Og når jeg klikker på Anvend ser alt fint nok ud. Men efter OK er Dansk fjernet igen og der er kun Amerikansk tilbage.
Avatar billede dooleys Nybegynder
19. februar 2009 - 11:20 #3
Jeg sad med samme problem den anden dag på en maskine.. satte dansk ind som sprog og fjernede amerikansk og genstartede.. så virkede det efter genstart.. den ville ikke ændre det med det samme som den normalt kan/vil..
Avatar billede brokmar Nybegynder
19. februar 2009 - 14:53 #4
Virker desværre heller ikke. Har lige prøvet med en genstart igen, lige efter at have trykket Anvend - uden held.

I Kontrolpanel - Tastatur - Hardware er tastaturet angivet som 'Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard'

Er et normalt dansk tastatur ikke på 105 taster?
Avatar billede dooleys Nybegynder
19. februar 2009 - 16:51 #5
Den står på det samme her ved mig. kører selvfølgelig dansk.
Avatar billede brokmar Nybegynder
20. februar 2009 - 02:40 #6
Takker for oplysningen. Efter at have Googlet lidt er jeg enig i at det må være den rigtige driver.
Avatar billede brokmar Nybegynder
25. februar 2009 - 00:52 #7
Er kommet lidt nærmere til en løsning. Loggede på i Fejlsikker Tilstand som den Administrator, der dukker op på log-in billedet.

I Kontrolpanel - Internationale Sprog tilføjede jeg Dansk med dansk tastatur som så mange gange før. Dernæst kunne jeg vælge Dansk - Dansk som standardsprog og tastatur.

Det nye var at jeg under Engelsk tilføjede endnu et tastatur, nemlig dansk, således at jeg havde Engelsk sprog med både Amerikansk og Dansk tastatur. Når der er to tastaturer tilknyttet et sprog, kan man fjerne det ene - hvilket jeg gjorde. Er der kun et tastatur og man trykker Fjern, ryger både sproget og tastaturet, og i mit tilfælde medførte det, at ændringerne ikke blev gemt.

Men nu skriver Administrator kontoen både æ,ø og å både ved Fejlsikker og normal log-in!

Desværre virker fremgangsmåden ikke på brugerkontoen (med admin. rettigheder). Jeg bliver nok nødt til at slette denne bruger og oprette en ny.