Avatar billede mik28 Seniormester
18. februar 2009 - 10:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

IFrame i boks

Hej Eksperter,

Jeg loader en IFrame ind i en boks jeg har defineret på følgende måde:

.boks{
position:absolute;
margin:0px;
padding:0px;
height:720px;
width:1025px;
background:#cccccc;
overflow:none;
}

Jeg har sat overflow:none; fordi jeg ønsker at boksen skal afgrænses til kun at vise det som der kan være og ikke vise scroolbars. Problemet er at sitet som bliver vist i IFramen er bredere og derfor kommer der alligevel scroolbars på. Hvordan undgår jeg det?
Avatar billede ssv Nybegynder
18. februar 2009 - 10:52 #1
Overflow: hidden?
Avatar billede mik28 Seniormester
18. februar 2009 - 11:28 #2
Det virker ikke
Avatar billede mik28 Seniormester
18. februar 2009 - 11:44 #3
Sjovt at none også synes at virke. Nå men hvis jeg skriver scroll="no" i body tagget så fjerne den begge scrollbars. Det er bare ikke det jeg ønsker. Jeg vil kun have fjernet den horisontale
Avatar billede skunsen Nybegynder
19. februar 2009 - 12:27 #4
Har du prøvet med overflow:auto; ?

Jeg synes også at jeg har set noget med overflow-y, og overflow-x...

Mvh Tina
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2009 - 13:48 #5
<ole>

I head elementet på det dokument, du loader ind i iframe'en, skriver du:

<style type="text/css">
html {
    overflow: hidden;
}
</script>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2009 - 13:49 #6
- og det kræver naturligvis, at CSS ikke er disabled - hvilket igen betyder, du skal bruge en fuld DTD
Avatar billede mik28 Seniormester
20. februar 2009 - 13:45 #7
Det er supercool men hvorfor kan jeg ikke gøre noget i den her duer

window.frames[IFRAMENAVN].html.style.overflow-x='hidden';
Avatar billede mik28 Seniormester
20. februar 2009 - 14:13 #8
Jeg vil gerne lave nogle ting om i DOM på det site jeg loader i en IFrame, men det får jeg vel ikke lov til :-(
Avatar billede olebole Juniormester
20. februar 2009 - 14:27 #9
window.frames[IFRAMENAVN].document.documentElement.style.overflowX = 'hidden';
Avatar billede olebole Juniormester
20. februar 2009 - 14:30 #10
- og for min skyld må du gerne lave noget i DOM  =)

Husk dog på, at det er i iframe'ens dokument, tingene foregår - og et element oprettet i ét dokument, ikke kan indsættes i et andet. Et element bor og lever hele sit liv i ét dokument ... eksempel:

var oDoc = window.frames[IFRAMENAVN].document;
var o = oDoc.createElement("div");
o.appendChild( oDoc.createTextNode("Darvs, du!") );
oDoc.getElementsByTagName("body")[0].appendChild(o);
Avatar billede olebole Juniormester
21. februar 2009 - 16:07 #11
Kom ved et tilfælde tilbage til denne tråd - og læste din seneste kommentar igen. Hvis de to dokumenter ligger under hver sit domæne, kan du naturligvis ikke få lov til at scripte mod noget i iframe'en  =)
Avatar billede mik28 Seniormester
22. februar 2009 - 23:23 #12
Tja, Det kan vel ikke lade sig gøre, hvilket jo sådan set også er rimeligt nok. Det er jo reelt noget crosssitescripting jeg er ude i, da de sites jeg gerne vil lave om i og vise ligger på andre domæner. Det jeg gerne ville have gjort er i princippet det her

function fixLayout()
{
var oDoc = window.frames("minIFrame").document;
var tekst = oDoc.createTextNode("<style type='text/css'>html{overflow-x:hidden;}scrollbar-face-color:#903030;scrollbar-arrow-color:#FFFFFF;scrollbar-track-color:#C0B0B0;scrollbar-shadow-color:rgb(0,0,0);scrollbar-highlight-color:rgb(0,0,0);scrollbar-3dlight-color:#808080;scrollbar-darkshadow-Color:#202020;</style>");

oDoc.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(tekst);
}
</script>

men den går ikke :-(
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2009 - 23:53 #13
Nej, men det er vel også ligemeget, da et stylesheet jo skal være til stede under side-load - og ikke kan (må kunne) indskrives efterfølgende  =)