Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2009 - 23:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

En Formular til to Forespørgseler

Hej Jeg har en Formular og vil gerne ha to forespørgseler til at virke i samme formular ved hjælp af en eller to knapper
Avatar billede mugs Novice
18. februar 2009 - 06:29 #1
Du kan altid skifte formularens postkilde med denne:

Me.RecordSource = "Forespørgsel3"
Avatar billede fdata Forsker
18. februar 2009 - 19:47 #2
... plus Me.Requery  ;o)
Avatar billede mugs Novice
18. februar 2009 - 19:55 #3
s'følgeli'
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2009 - 22:24 #4
jeg få følgen besked når jeg køre Me.RecordSource = "Alle Indskrivet Medlemmer""

Run-time error '3008'

Tabellen "køn" er allerede åbnet med udelt adgang af en anden bruger, eller den er allerede åben via brugerfladen og kan ikke manipuleres ved hjælp af programkode.
Avatar billede mugs Novice
18. februar 2009 - 22:29 #5
Så får forespørgslerne data fra samme tabel. Som din fejlmeddelelse siger, er tabellen allerede åben!

Men hvad er formålet med at ville skifte recordsource? Det er vel lige så hurtigt at åbne en anden formular.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2009 - 22:39 #6
det er forbi at jeg har et medlemskartotek hvor jeg har 1500 gamle medlemer som ikke er aktive og så her jeg 100 som aktive medlemer
Avatar billede mugs Novice
18. februar 2009 - 22:43 #7
Når du skelner mellem aktive og ikke aktive medlemmer, må du have en markering i tabellen der tilkendegiver, hvilken kategori medlemmet tilhører.

Lav en ny forespørgsel med et kriterie og derefter en formular den viser disse medlemmer.

Syntaksen for at åbne en anden formular er:

DoCmd.Openform "Formularens navn"

Denne kommando indsætter du i en kommandoknap i begge formularer, så de åbner hver sin formular.
Avatar billede mugs Novice
18. februar 2009 - 22:46 #8
Eller indsæt et filter.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2009 - 23:06 #9
Kan man lave en kommandoknap til et filter af "aktiv"
Avatar billede mugs Novice
19. februar 2009 - 06:34 #10
Nu ved jeg ikke hvordan du markerer et medlem som inaktiv. Men et gæt her er, at du har et Ja/Nej felt som du sætter flueben i, hvis medlemmet er inaktiv. Dette felt hedder Status, så kan koden til en filtrering se således ud:

Me.Filter = "Status = False"
Me.filteron = True

Hvis feltet er alfanumerisk, og du f.eks. skriver Aktiv henholdsvis Inaktiv, skal du bruge denne:

Me.Filter = "Status = 'Inaktiv'"
Me.FilterOn = True

Hvis du vil tilbage og se alle, kobler du et filter fra således:

Me.FilterOn = False

Prøv at eksperimentere lidt med dise koder.
Avatar billede mugs Novice
22. februar 2009 - 19:28 #11
Hvordan går det, er problemet ved at være løst?
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 22:34 #12
Jeg kan ikke få det til at virke kan men ikke lave en eller to kommandoknap til at skifte med

Jeg har 4 forskellige i feltet Medlemsstatus (Aktiv,Ej indmeldt, Passiv og Udmeldt)
Avatar billede mugs Novice
23. februar 2009 - 06:34 #13
"Jeg kan ikke få det til at virke"
Siger jo ikke ret meget. Får du nogen fejl?

Når du taler om 4 forskellige i feltet Medlemsstatus, er der så tale om det samme felt med 4 forskellige muligheder for status, og hvordan returneres status? Som en tekststreng?

Hvis det er tilfældet burde denne filtrere dine poster, og du vil kun se medlemmer, hvis status er Aktiv:

Me.Filter = "Medlemsstatus = 'Aktiv'"
Me.FilterOn = True

Evt. kan du prøvr at sende din db sdom en .zip fil til:

mugs snabelting mail.dk