Avatar billede cyfer Nybegynder
03. juli 2001 - 19:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Lortefejl;-D

Hej. Min computer er begyndt, næsten hver gang jeg starter den op. Så kommer den dejlige blå skærm. Og der står følgene:

En alvorlig untagelsestilstand OE opstod ved 0028:c00140DB i VXD UMM(01) + 000130DB
Det aktive program vil blive afsluttet.

Og den fejl kommer den med næsten hver gang PC\'en bliver startet op. Nogle gange kan jeg være så heldig at kunne komme videre og bruge computeren. Men for det meste går den i stå.
Hvad er der galt, og hvordan kan jeg få det væk??
Avatar billede dr-xray Nybegynder
03. juli 2001 - 19:28 #1
Er det en Compaq ??

Hvilken Processor , Styresystem Osv.
har du tilsluttet ny hardware Feks. Mus ... ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. juli 2001 - 19:30 #2
Det er sommer og varmt. prøv at rokke lidt på rammer og kabler for at være sikker på du ikke har en dårlig forbindelse.
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
03. juli 2001 - 19:35 #3
Formater svinet, kender nogen der har haft samme fejl, og formatering virkede...!

\\[TH]mhl
\\\\Denmark
Avatar billede cyfer Nybegynder
03. juli 2001 - 19:39 #4
Ja selvfølgelig virker formatering mhl2k01, det siger jo sig selv....
dr-xray>> Det er ikke compaq.
AMD K7 Athlon 550MHz
Asus K7MA Mainboard
AGP 32 MB TNT2 M64 tv-out Grafikkort ......
Og ja, jeg har faktisk næsten lige installeret en ny mus, men jeg mener problemet var der før jeg installerede den. ( En Sandberg cable free model irw-25)
Avatar billede makse Nybegynder
03. juli 2001 - 19:45 #5
Det kan jo være, et af de programmer der starter sammen med windows, der er problemet.
Hvis du kan starte i fejlsikret tilstand, kan du jo slå dem fra med MSConfig. Og evt. den vej, finde synderen.
Avatar billede cyfer Nybegynder
03. juli 2001 - 19:47 #6
Den kan godt starte i fejlsikret tilstand...
Hvordan gør jeg det du skriver??
Avatar billede makse Nybegynder
03. juli 2001 - 19:59 #7
Start - Kør > MSConfig.exe Vælg fanen start. Der kan du så se en oversigt over de programmer der starter sammen med windows. Ved at fjerne hakket i boksen, fjerner du også programmet fra opstarten.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2001 - 20:23 #8
Musen kan være sønderen, har selv prøvet det
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2001 - 20:26 #9
Prøv at afinstallere musen og se hvad der så sker. Det kan være fordi, at wndows 98 allerede har driver liggende til den mus, som Windows også prøver på at bruge. Er det det pentionsklare ME du bruger?
Avatar billede cyfer Nybegynder
03. juli 2001 - 20:32 #10
Jeg bruger Win98se
Avatar billede cyfer Nybegynder
03. juli 2001 - 21:22 #11
Skide godt makse. Jeg prøvede din udlukkelsesmetode. Og jeg fandt frem til at det var Adobe Gamma Loader, der var problemet:))
Man SKAL ikke have Gamme Loader kørene vel??
Avatar billede makse Nybegynder
03. juli 2001 - 21:24 #12
Takker for point. :)
Ikke hvis du ikke skal bruge den til noget.
Avatar billede cyfer Nybegynder
03. juli 2001 - 21:37 #13
Jeg fik hvist givet poit lige hurtig nok:))
Den bliver ved med automatisk at sætte kryds ved adobe gamma loader, hver gang man starter op igen..
Hvorfor gør den det??
Avatar billede makse Nybegynder
03. juli 2001 - 21:40 #14
Afinstaller programmet, i kontrolpanel - Tilføj/Fjern Programmer.
Avatar billede cyfer Nybegynder
03. juli 2001 - 22:16 #15
Har prøvet...
Avatar billede makse Nybegynder
03. juli 2001 - 22:28 #16
Prøv Start - Kør > Regedit.exe
Gå ned til en af følgende:
HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\RunServices
HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\RunServicesOnce
Se efter om programmet bliver startet i en af dem.

Den ligger måske også i Start - Programmer - Start.
Avatar billede cyfer Nybegynder
04. juli 2001 - 12:02 #17
Har fået det til at virke nu:))
Tak...