Avatar billede fladstrand Nybegynder
17. februar 2009 - 14:16 Der er 6 kommentarer

Sql Trigger skal aktivere procedure i VB.NET

Er det muligt at kalde en procedure i VB.NET når der aktiveres en Trigger i SQL-serveren?
Denne vil blive aktiveret hver gang jeg indsætter et objekt i en tabel.

Mit problem er at jeg skal sende nogle data videre til en 3.mand hver gang der indsættes et objekt i sql-serveren.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2009 - 15:20 #1
Hvis du bruger SQLServer 2005 eller 2008 saa kan du skrive din trigger i VB.NET (og dermed ogsaa kalde enhver VB.NET funktion).
Avatar billede fladstrand Nybegynder
17. februar 2009 - 21:54 #2
Jeg benytter SQLServer2005 og VS2008.
Skal triggeren laves i VS2008 eller skal den programmeres i SQLserveren ?

Kan du evt. vise et lille eksempel på hvordan jeg fanger en trig i VB.NET ?

/Johnny
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2009 - 22:06 #3
Den skal laves i VS og deployes i SQLServer.

Jeg kan godt proeve og se om jeg kan bixe et eksempel.

Det mest tricky bliver nok rettigheder.
Avatar billede fladstrand Nybegynder
18. februar 2009 - 00:03 #4
Fandt dette på nettet:
http://www.vbdotnetheaven.com/UploadFile/pk_khuman/ManagedTriggers07032007062259AM/ManagedTriggers.aspx

Det er vel egentlig det jeg forsøger at lave, men jeg kan bare ikke få det til at virke. :-(

Johnny
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2009 - 04:41 #5
Hvilken fejl får du ?

Compile fejl ?

Deployment/definitions fejl ?

Runtime fejl ved kald ?

Komplet fejl tekst vil være godt.

Som sagt kan security god drille lidt.
Avatar billede fladstrand Nybegynder
18. februar 2009 - 08:38 #6
problemet er at jeg ikke får en fejl.
Jeg kan bare ikke se at min trig virker.
Er der en simpel måde man kan få en identifikation af om en trig virker ?