Avatar billede birkus Nybegynder
17. februar 2009 - 14:11 Der er 1 løsning

VBA - array?

Hejsa

Jeg er lidt i tvivl om hvilken funktion jeg skal bruge, men tror måske det er 2 dimensionelt array jeg bør bruge.

Min problemstilling er følgende:

Jeg har en lang liste linier med bl.a. 2 variable som jeg gerne vil lave statistik på - lad os kalde det variabel A og B.

Jeg skal have talt antal gange hvor variabel A og B har forskellig værdi.
Variabel A kan være 12 forskellige værdier (a, b, c, d ... ,l)
Variabel B kan være 40 forskellige værdier (1, 2, 3 ... ,40)
Det giver i alt 480 kombinationmuligheder...!
Det er sjældent alle kombinationer der skal bruges, men alle kombinationer er mulige.

Jeg kunne godt skrive mig ud af det med If eller Case, men så skal jeg godt nok skrive en ordentlig bunke kode.

Bør jeg bruge 2 dimensionel array, eller findes der en anden mulighed?
Avatar billede birkus Nybegynder
17. februar 2009 - 14:28 #1
luk