Avatar billede stigaard Nybegynder
03. juli 2001 - 17:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søgning på dato men årstal er wildcard

Jeg skal i SQL\'en hente alle der har fødselsdag i dag, derfor vil jeg gerne have skiftet \"1976\" ud med et wildcard således at der søges på alle årstal.

<%
Function FormatTimeDato(theDate)
FormatTimeDato = day(thedate) & \"/\" & month(thedate) & \"/\" & \"1976\"
End Function

Dato = FormatTimeDato(now)

SQL = \"SELECT fornavn, efternavn, nickname, fodselsdag FROM user WHERE fodselsdag LIKE #\" & Dato & \"#;\"
Response.write SQL
ConnectDBOpen(SQL)
If objRS.EOF Then Response.write \"Ingen har fødselsdag i dag\"

    If not objRS.EOF Then
        if objRS(\"nickname\") <> \"\" Then
                    showname = objRS(\"nickname\")
                  ELSE
                      showname = objRS(\"fornavn\") & \" \" & objRS(\"efternavn\")
              End if
Do While not objRS.EOF %>
<%= showname %> har fødselsdag i dag!<br>
<%
objRS.Movenext
Loop
ConnectDBClose()
%>
Avatar billede hanstad Nybegynder
03. juli 2001 - 21:43 #1
Jeg kan ikke lige komme i tanke om, hvordan du skal skrive en sådan sql-sætning. Hvorfor deler du ikke bare fodselsdagen op i tre i databasen? Så kommer du uden om disse problemer
Avatar billede skovborg Nybegynder
03. juli 2001 - 22:59 #2
prøv at skrive din sql sætning sådan her :

SQL = \"SELECT fornavn, efternavn, nickname, fodselsdag FROM user WHERE fodselsdag LIKE \" & Dato & \"%;\"

ses
Skovborg
Avatar billede stigaard Nybegynder
11. november 2001 - 13:25 #3
SQL = \"SELECT fornavn, efternavn, nickname, fodselsdag FROM user WHERE fodselsdag like \'%\" & Dato & \"%\';\"
Avatar billede stigaard Nybegynder
11. november 2001 - 13:29 #4
skovborg: Dit svar var ret meget tæt på at virke så jeg giver dig points hvis du lavet et nyt svar, så kan jeg afslutte dette spørgsmål.
Avatar billede dusktrab Nybegynder
06. februar 2002 - 19:59 #5
/me er med på en lytter...
Avatar billede stigaard Nybegynder
05. september 2002 - 19:02 #6
* slut *