Avatar billede kh@ingenioer Nybegynder
03. juli 2001 - 15:56 Der er 8 kommentarer

Shell kommando i visual c++

Jeg har leget lidt med shellexecute, og har opdaget at den på winnt kun kan sende 255 karakter til kommandoprompten.
Er der nogen der kender en shell kommando, der ikke giver dette problem, når man kalder win32 api\'et?
Avatar billede Techwork Praktikant
03. juli 2001 - 16:45 #1
Det tvivler jeg på. En DOS prompt vil normalt kun acceptere 255 tegn.
Avatar billede kh@ingenioer Nybegynder
04. juli 2001 - 08:58 #2
Okay, jeg skal kalde mailto, med indholdet fra en tekstfil, der let kan bliver over 255 tegn.
Nogen ideer?
Avatar billede tzr Nybegynder
09. juli 2001 - 00:47 #3
aner ikke hvordan man præcis gør i C++ (jeg er meget newbiy begynder i dette sprog)

Men hvis du selv har lavet mailto, kan du så ikke gemme texten i en fil, og så få mailto til at loade filen og sende ?
Avatar billede aalborgportal Nybegynder
09. juli 2001 - 15:35 #4
http://www.codeguru.com/ kan du finde en C++ klasse der kan afsende email vha smtp. Det er ingen grund til at starte en ny shell op.
Avatar billede morten2 Nybegynder
20. juli 2001 - 22:02 #5
Er dette \"mailto\" et program (.exe) eller et script? Kan det læse fra stdin (mailto < \"textfil\") ?
Avatar billede borrisholt Novice
31. juli 2001 - 08:48 #6
du skal ikke bruge ShellExecute til at sende mails med !  Det findes så mange andere måder at sende mails på.

Inden jeg går videre skal jeg have at vide hvilken compiler du bruger.

Jens B http://fotx.net/borrisholt
Avatar billede reficul Nybegynder
12. september 2001 - 21:31 #7
Det med de 255 tegn (Eller 260 tegn er det sikkert) skyldes at Windows 9x ikke kan håndtere filnavne længere end det. I Windows NT/2k/XP er begrænsningen 32767 tegn!

Men i helt præcist hvilken sammenhæng skal det bruges? Og hvad har det med en DOS konsol at gøre?
Avatar billede tzr Nybegynder
12. juli 2003 - 17:00 #8
er det ikke på tide at lukke ? :)