Avatar billede s0mmer Nybegynder
15. februar 2009 - 21:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skifte form eller resize?

Hej eksperter,

Jeg er ny til C# og har nu lavet mit første login. Programmet åbner med et lille vindue hvor man taster sine loginoplysninger. Hvis brugeren findes ønsker jeg at man kommer ind i den "lukkede zone".

Hvordan griber jeg dette an?

Lukke denne form og åbne en ny? Som:
                    this.Hide();
                    MainWindow mainWin = new MainWindow();
                    mainWin.ShowDialog();
                    mainWin.Activate();

Hvis ja, hvordan får jeg variabler med over i den nye form?
Og med min kode, lukker den den gamle form og åbner den nye. Men det nye vindue er ikke på toppen. Virker heller ik med BrinToFront.

Kan i hjælpe?

Eller skla man tage den nuværende form og resize den og ændre alt indholdet?, Nej vel?
Avatar billede mireigi Novice
15. februar 2009 - 21:35 #1
Jeg har lavet en lille demo til dig der viser hvordan jeg plejer at lave det. Den er meget simpel og anvender hverken database eller andet til at slå en bruger op.

Eksemplet har en fast angivet "Login" og "Password" i koden, og anvender Windows Form samt DialogResult til at opnå hvad du ønsker.

Den kan hentes som komplet projekt her:
http://www.humyo.com/F/6451231-359290753/NDEwZDE0Yzk2NDE0ZWMzYTg0ZWVkNjI0YTYxNzMxNTY=

Du kan bare spørge løs hvis du er i tvivl om noget.
Avatar billede s0mmer Nybegynder
15. februar 2009 - 23:15 #2
mireigi > Først og fremmest mange tak fordi du lavede projektet så man nemt kan følge dine tanker.

Dog hvis jeg åbner det og kører får jeg en fejl på flg linje:
            while (login.ShowDialog() != DialogResult.OK)
i form1.cs. Den siger "Cannot access a disposed object. Object name: 'Login'"

Gør jeg noget forkert?
Avatar billede mireigi Novice
16. februar 2009 - 08:54 #3
Det lader til at der er lidt forskel på hvordan .NET 3.0 og .NET 3.5 håndterer Windows Forms, jeg har dog rettet problemet, og du kan hente en ny udgave her:

http://www.humyo.com/F/6451231-360079601/ZWEyY2ZlYjA5YmJmMmViMTZhYzYxZTQ5YTYxNzgwM2U=

Princippet er det samme.
Avatar billede s0mmer Nybegynder
18. februar 2009 - 16:20 #4
mireigi > send svar og du får points. mange tak for hjælpen :)
Avatar billede mireigi Novice
19. februar 2009 - 01:36 #5
Værs'go, godt at høre du kan bruge det :)