Avatar billede tkl83 Nybegynder
03. juli 2001 - 15:20 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

visual basic fletning med word dokument

jeg er igang med at programmere et lille program til at sætte navn, adresse, post nr, by, og tid,
hvordan får jeg mine oplysninger som jeg skriver ind i mine boxe kopiret over i et word dokument? og hvordan sætter man datoen så den automatisk rettes til den dag vi har?
håber nogle kan hjælpe er ikke god til vb
Avatar billede senj Nybegynder
03. juli 2001 - 15:48 #1
Prøv at tage et kig på denne side. De laver præsis de du ønsker og kommentere det ned i mindste detalje!

http://www.akdocs.com/train/vbaintro.html#_Chap6

/senj
Avatar billede senj Nybegynder
03. juli 2001 - 15:49 #2
Se under kapitel 6. Creating a basic form letter project using VBA
04. juli 2001 - 09:31 #3
Hej tkl83,

Hvis du laver en reference til Microsoft Word, kan du herefter bruge nedenstående eksempel til at åbne et nyt dokument i Word og derefter indsætte ting og sager:

Public Function WordEx()
    Dim W As New Word.Application
    W.Visible = True
    W.Activate
    W.Documents.Add \'hvis der skal bruges en bestemt skabelon, angives stien i anførselstegn efter Add
    \'Indsæt dynamisk datofelt
    W.Selection.InsertDateTime DateTimeFormat:=\"dd-MM-yyyy\", InsertAsField:=True _
      , DateLanguage:=wdDanish, CalendarType:=wdCalendarWestern, _
      InsertAsFullWidth:=False
    \'indsæt fast tekst
    W.Selection.TypeText Text:=\"Dette er et eksempel på en indsættelse af tekst\"
    \'indsæt tekst hentet fra felt på formular
    W.Selection.TypeText Text:=txtFornavn
End Function
Avatar billede tkl83 Nybegynder
04. juli 2001 - 15:17 #4
tak for svarende, hvordan laver man det så, det virker når man starter en skabalon, så man køre programmet?
04. juli 2001 - 15:51 #5
øh, den sætning forstod jeg ikke helt ;o)

vil du åbne en skabelon i stedet for at åbne et nyt dokument?
Avatar billede tkl83 Nybegynder
05. juli 2001 - 09:03 #6
jeg skal programmere en skabelon hvor der kommer nogle boxe som jeg kan udfylde og så skal den overføre de skrevne ting til word, programmet virker næsten jeg åbner det og så når men det virker ikke som en skabalon