Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2009 - 03:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fanget i spamfilter tror jeg

Hejsa

- Jeg har nedenstående script som skal sende en mail med JMail:

set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ISOEncodeHeaders = True
JMail.AddHeader "Originating-IP", ip
JMail.Silent = True
JMail.ContentTransferEncoding = "base64"
JMail.Charset = "ISO-8859-1"
JMail.Priority = 3
JMail.ServerAddress = "XXXXXXXXX"
JMail.Sender = "XXXXXXXXX"
JMail.ReplyTo = afsemail
JMail.SenderName = afsnavn
JMail.Subject = emne
JMail.Body = besked
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
if fs.FolderExists("d:\XXXXXXXXX\e-mail_liste\" & session("user"))=True then
set f=fs.GetFolder("d:\XXXXXXXXX\e-mail_liste\" & session("user") & "\")
for each file in f.files
filename=file.name
JMail.AddAttachment("d:\XXXXXXXXX\e-mail_liste\" & session("user") & "\" & filename)
next
set f=nothing
end if
set fs=nothing
JMail.AddRecipientEx mmail, mnavn
JMail.Execute
set JMail = nothing

Scriptet virker som sådan fint nok... Det kan sagtens sende en mail som så også ankommer til min egen mailserver. Eller til en adresse som ligger hos min ISP. Men hvis den skal sendes til GMail eller Hotmail kommer mailen aldrig frem.

- Er der nogen som har et godt bud på hvad der gøres forkert?
Hvad kan man gøre for at sansynligheden for at mailen når frem er større?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede riversen Nybegynder
14. februar 2009 - 08:26 #1
har de ikke en spam mappe du kan kigge i for at se om den faktisk havner der?

Hvis de fanges i et filter, kan du lave en spf record for domænet.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2009 - 13:37 #2
Jo. De har en spammappe, men der ender mailen heller ikke. Den når slet ikke frem.

- og jeg er helt sikker på at der ikke er noget galt med min mailserver eller lignende, for jeg kan jo sagtens sende til andre adresser som ligger under en internetudbyder for eksempel...

\Dan
Avatar billede riversen Nybegynder
14. februar 2009 - 15:18 #3
hvis det er pga. spam kan en spf-record måske gøre noget ved det. Jeg ved ikke om gmail fx filtrerer noget spam HELT fra og andet kan brugeren selv frigive.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 04:59 #4
ok...

- det ved jeg så heller ikke... det var bare det der var min tanke...

- hvad er en spf-record?

Er der noget med dette her:
JMail.ContentTransferEncoding = "base64"
JMail.Charset = "ISO-8859-1"
der ville være smart at ændre for at ens mail ikke bliver klassificeret som spam ellers?

\Dan
Avatar billede riversen Nybegynder
15. februar 2009 - 06:36 #5
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2009 - 01:05 #6
Hej igen

- efter lang tids forskning i dette her problem fandt jeg løsningen selv... Jeg fandt ud af at min mailserver var opsat forkert... eller i hvert fald uhensigtsmæssigt i denne her sammenhæng...

Nå, men smid lige et svar hvis du vil have point for dit forsøg...

\Dan
Avatar billede riversen Nybegynder
23. februar 2009 - 13:38 #7
behold dem bare. Det er nu stadig en god ide at lave en spf record ;)
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2009 - 18:43 #8
ok! Så beholder jeg dem...

- Ja, det kan godt være at det er en god ide med en spf-record, hvad det så end er???

- for de links du har givet mig forstår jeg ikke rigtigt...
Er det en indstilling på DNS'en eller på mailserveren?

\Dan
Avatar billede riversen Nybegynder
23. februar 2009 - 18:56 #9
ja, det er en txt record i dns. Den fortæller hvilke IP-adresser du sender mail fra domænet fra. Modtager man således en mail fra dit domæne fra en anden IP-adresse, kan det betragtes som spam