Avatar billede broe05101984 Nybegynder
13. februar 2009 - 19:31 Der er 6 kommentarer

header location problem ?id=$row[id]

Hey
Via denne "delete funktion"

<?include("config.php");

    mysql_query("Delete FROM gallery WHERE id=$_GET[id]");

    header("location: upload.php");

?>

Vi jeg gerne have at brugeren bliver sendt tilbage til upload siden, når "delete funktionen" er overstået.
Men vil gerne have integreret noget lign. denne funktion:
?id=$row[id]. Så brugerens id stadig vises i adresse linien på upload.php siden istedet for upload.php?id= (så der kommer til at stå: upload.php?id=1 eller hvad brugeren id du er).
Avatar billede psychopixi Nybegynder
13. februar 2009 - 19:36 #1
Er det ikke blot at bruge:
<?php
header("location: upload.php?id=".$_GET["id"]."");
?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. februar 2009 - 19:42 #2
Hvorfor skal upload-siden have brugerens id i url-en? Er det fordi du bruger det nummer til at identificere brugeren? Hvis det er tilfældet, hvad forhindrer så brugeren i at udskifte værdien, og være på systemet som en anden bruger?

Og i den stump kode du viser: alle kan nu slette en vilkårlig række i tabellen.

Tænk lidt sikkerhed ind i dit system inden du lægger det på nettet.
Avatar billede broe05101984 Nybegynder
13. februar 2009 - 20:31 #3
psychopixi: Så tager den id fra gallery tabellen! Og det skal den ikke... Skal gerne tilbage og tage login tabellen...

erikjacobsen: Hvordan skal brugeren så kunne identificeres på siden, nu hvor url'en ikke bruges??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. februar 2009 - 21:10 #4
For din egen skyld: lad være med at lægge din kode på nettet, til du ved noget om web-programmering.

Man kan fx identificere en bruger i en sessions-variabel, som til en vis grad har en fornuftig sikkerhed.

Men læs om alt det her webprogrammering fra fornuftige steder. Det er ikke noget man lærer på 5 minutter.
Avatar billede dkfire Nybegynder
14. februar 2009 - 12:26 #5
Hvordan havde du tænkt dig at din delete side ved hvilken bruger som er logget ind ??
Avatar billede showsource Seniormester
14. februar 2009 - 18:50 #6
Du kan måske evt. bruge SERVER["HTTP_REFERRER"]