Avatar billede dondres Nybegynder
13. februar 2009 - 19:31 Der er 6 kommentarer

Batchfil der sletter mapper, men efterlader specifikke ext.

Hej eksperter.
Jeg har brug for hjælp til at lave en batchfil der sletter undermapper (incl. indhold) i en hovedmappe.  I hovedmappen har jeg nogen .txt-, .vbs- og .reg-filer som IKKE skal slettes, når scriptet køres.

Nogen forslag? På forhånd mange tak.
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. februar 2009 - 19:36 #1
skitse:

ren hovedmappe oldhovedmappe
md hovedmappe

move oldhovedmappe\*.reg hovedmappe
move oldhovedmappe\*.txt hovedmappe

... når alle ønskede filer er flyttet, så slet oldhovedmappe. Så skal der ikke så meget avanceret scripting til.
13. februar 2009 - 19:56 #2
Hvis omtalte filer et (mere eller mindre midlertigt) sat til ReadOnly/Skrivebeskyttet, så er det vel bare et spørgsmål om at bruge de rigtige arg. i samarbejde med DEL kommandoen ?
Du ka' jo bare ændre/ophæve ReadOnly/Skrivebeskyttet bagefter...
Avatar billede dondres Nybegynder
13. februar 2009 - 20:08 #3
Hmmm jeg må indrømme at jeg ikker er særlig skarp til det her batch-halløj.

I første omgang har prøvet at få slettet mapperne, der lå i hovedmappen. Jeg har prøvet:

rmdir /s /q "D:\minmappe"

Men den sletter hele hovedmappen incl. ALT indhold :-(
13. februar 2009 - 21:21 #4
... hvis du sætter omtalte filer til ReadOnly/Skrivebeskyttet og så
rmdir /s /q "D:\minmappe"

???
Avatar billede dondres Nybegynder
13. februar 2009 - 21:30 #5
Det hjælper ikke, har prøvet at skrivebeskytte filerne der skal blive tilbage, men de bliver slettet alligevel sammen med alt andet indhold + hovedmappen :-(
13. februar 2009 - 22:20 #6
... Skjult/Hidden/System ?