Avatar billede random Nybegynder
13. februar 2009 - 10:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Får fejl når jeg vil sende ASPmail

Jeg får fejl når jeg sender mail fra min webside, men hva er fejlen?

Her er min kode:

<%
DIM strName, strFirmName, strMessage, strTlf, strEmail, strModtager
strName =Request.Form("navn")
strFirmName =Request.Form("firmaNavn")
strMessage = Request.Form("besked")
strTlf = Request.Form("tlf")
strEmail = Request.Form("email")
strModtager = Request.Form("reciever")

ID = REQUEST.FORM("P_ID")

  Set JMail          = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
  JMail.ServerAddress = "mail2.123hotel.dk"
  JMail.Sender        = strEmail
  jmail.SenderName       = strName
  JMail.Subject      = "Online kontakt"
  JMail.AddRecipient    strModtager
  Jmail.ContentType  = "text/html"
  JMail.Priority      = 2
  JMail.AddHeader      "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

  ' ********** Her starter selve email-en

JMail.Body = "<html>"
JMail.Body = JMail.Body & "<head>"
JMail.Body = JMail.Body & "<title>Online kontakt</title>"
JMail.Body = JMail.Body & "<meta http-equiv='Content-Type' content='text/html; charset=iso-8859-1'>"
JMail.Body = JMail.Body & "</head>"
JMail.Body = JMail.Body & "<table width='100%' height='100%' border='0' cellspacing='0' cellpadding='0' bgcolor='FFFFFF' leftmargin='0' topmargin='0' marginwidth='0' marginheight='0'>"
JMail.Body = JMail.Body & "<tr>"
JMail.Body = JMail.Body & "<td valign='top' width='100%' style='font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;font-size:10px; color=#77828D; padding:10px'><strong>Fra:</strong> "&Name&"<br><strong>Firma:</strong> "&strFirmName&"<br><strong>Email:</strong> "&strEmail&"<br><strong>Tlf:</strong> "&strTlf&"<br><br><strong>Besked:</strong><br>"&strMessage&"</td>"
JMail.Body = JMail.Body & "</tr>"
JMail.Body = JMail.Body & "</table>"
JMail.Body = JMail.Body & "</body>"
JMail.Body = JMail.Body & "</html>"

  ' ********** Her slutter selve email-en

On Error Resume Next
  JMail.Execute
  Set JMail = Nothing
If Err <> 0 Then
    Response.Write "Error encountered: " & Err.Description'
  response.redirect("kontakt.asp?P_ID="&ID&"&mail=error")
Else

  response.redirect("kontakt.asp?P_ID="&ID&"&mail=done")
End If

%>
Avatar billede keysersoze Guru
13. februar 2009 - 10:30 #1
hvilken fejl?
Avatar billede random Nybegynder
13. februar 2009 - 10:58 #2
Den hopper bare ned og udskriver denne:

If Err <> 0 Then
    Response.Write "Error encountered: " & Err.Description'
  response.redirect("kontakt.asp?P_ID="&ID&"&mail=error")

Hvor den så i kontakt.asp udskriver:

mail = REQUEST.QUERYSTRING("mail")
IF mail = "error" THEN
                        RESPONSE.WRITE "Der opstod desværre en fejl da mailen skulle sendes"
                            END IF
Avatar billede keysersoze Guru
13. februar 2009 - 11:02 #3
så fjern alt det error-halløj midlertidigt og lad os få en rigtig fejl udskrevet - ellers er det umuligt at fejlsøge.
Avatar billede random Nybegynder
13. februar 2009 - 11:10 #4
hmm jeg har fjernet det nu og så udskriver den bare contact.asp som en blank side, men der blir ikke sendt en mail
Avatar billede random Nybegynder
13. februar 2009 - 11:13 #5
Fik denne nu:

jmail.SMTPMail error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/contact.asp, line 42

linie 42
  JMail.Execute
Avatar billede keysersoze Guru
13. februar 2009 - 11:20 #6
afsenderen skal højst sandsynligt tilhøre domænet - dvs du kan ikke sende fra en xxx.dk adresse hvis du ligger på yyy.dk
Avatar billede random Nybegynder
13. februar 2009 - 11:30 #7
Klasse, det var der problevet var - jeg havde fået en anden adresse ind for at teste det. Når det er rettet så fungere det. Mange tak, send svar tak
Avatar billede keysersoze Guru
13. februar 2009 - 11:45 #8
svar :)