Avatar billede germann Nybegynder
13. februar 2009 - 07:51 Der er 5 kommentarer

Kommunikation med USB enhed

Jeg har en USB enhed, som jeg ønsker at modtage data fra. Jeg har via et USB sniffer program kunnet sniffe hvad der sker på USB porten, nå jeg kører den software, som følger med USB enheden. Jeg ønsker blot at lave min egen software.

Er der nogle som kender til USB kommunikation. Hvordan skriver og læser jeg fra USB porten. Har I eventuelt et eksempel i C# eller delphi.

Flere steder bliver jeg henvist til funktionerne CreateFile/DeviceIOControl.

mvh

Kasper
Avatar billede xxx222 Nybegynder
13. februar 2009 - 09:01 #1
Tag et kig på dette link:

http://weblogs.asp.net/israelio/archive/2005/08/15/422637.aspx

Burde umiddelbart være det du søger
Avatar billede xxx222 Nybegynder
13. februar 2009 - 09:01 #2
Tag et kig på dette link:

http://weblogs.asp.net/israelio/archive/2005/08/15/422637.aspx

Burde umiddelbart være det du søger
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2009 - 15:02 #3
Emulerer den USB enhed COM port eller ej ?
Avatar billede germann Nybegynder
14. februar 2009 - 17:17 #4
Den emulerer ikke COM port desværre. Så var det jo nemt :o)
Avatar billede Ruffi54 Nybegynder
21. december 2013 - 01:18 #5
Hej Kasper
Kunne man få at vide hvad dit sniffer program hedder/hentes, jeg vil nemlig også gerne lave mit eget program til en eksisterende USB enhed der har en meget dårlig brugerflade og leverandøren vil ikke af med sourcekoden.