Avatar billede ohs Nybegynder
12. februar 2009 - 22:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rette tekst i link m.m

Jeg har købt et program hvor teksten er engelsk. Jeg selv bruger programmet Dreamweaver 2004 når jeg laver programmer.

Når jeg åbner det købte program i Dreamweaver, er der nogle link som jeg søger og ikke kan finde for at rette teksten til dansk.

Jeg åbner i Dreamweaver "Find and Replace" "Find in: Selected Files in Site" " Search: Source Code"

I Search indtaster jeg navnet på teksten i linket, men finder den ikke. PS: jeg er under Code i Dreamwever. Programmet er PHP.

Ligeledes vil jeg også gerne rette linket, som den henviser til.
Avatar billede paaskehare Nybegynder
12. februar 2009 - 22:38 #1
Det er jo ikke sikkert det direkte står i kildekoden, det kan jo være det er indbygget i en database, eller sammensat i en tilfældig funktion, det er ikke til at vide for os jo. Og da det er et betalt system går jeg ikke udfra du vil lægge kildekoden ud til offentligt skue.
Men det er desværre bare lidt svært at vide hvad problemet kan være da det kan være stortset alt mellem himmel og jord :)
Avatar billede ohs Nybegynder
12. februar 2009 - 23:06 #2
Det med darabasen er noget jeg aldrig har tænkt over. Hvordan kan jeg søge og hvordan gør jeg dette i databasen.

Databasen er MySql. ved ikke hvordan man søger der.
Avatar billede paaskehare Nybegynder
12. februar 2009 - 23:28 #3
Det er jo så lidt svært at søge da man skal bruge nogle statements at gå efter :)

Men du må da have en idé om hvor det står i databasen måske :)
Avatar billede ohs Nybegynder
12. februar 2009 - 23:33 #4
Ja det er på "index siden"
Avatar billede saltvand Nybegynder
13. februar 2009 - 13:26 #5
Hvis du kigger på index.php, så må der stå noget om hvilke SQL forespørgsler der bliver udført.
Disse forespørgsler beskriver hvilke tabeller der slås op i, så der vil din tekststreng nok stå :)
Avatar billede ohs Nybegynder
13. februar 2009 - 15:01 #6
Dette her er fra index.php code.

<?

if ( !file_exists( "inc/header.inc.php" ) )
{
    // this is dynamic page -  send headers to do not cache this page
    $now = gmdate('D, d M Y H:i:s') . ' GMT';
    header("Expires: $now");
    header("Last-Modified: $now");
    header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");
    header("Pragma: no-cache");

    echo "It seems to be script is <b>not</b> installed.<br />\n";
    if ( file_exists( "install/index.php" ) ) {
        echo "Please, wait. Redirecting you to installation form...<br />\n";
        echo "<script language=\"Javascript\">location.href = 'install/index.php';</script>\n";
    }
    exit;
}

require_once( 'inc/header.inc.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_INC . 'design.inc.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_INC . 'admin.inc.php' );

require_once( BX_DIRECTORY_PATH_INC . 'db.inc.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_INC . 'profiles.inc.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_INC . 'prof.inc.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_INC . 'members.inc.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_INC . 'news.inc.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_INC . 'quotes.inc.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_INC . 'utils.inc.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_INC . 'membership_levels.inc.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_INC . 'tags.inc.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_ROOT . "templates/tmpl_{$tmpl}/scripts/BxTemplVotingView.php" );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_CLASSES . 'BxDolArticles.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_CLASSES . 'BxDolClassifieds.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_CLASSES . 'BxDolEvents.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_CLASSES . 'BxDolBlogs.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_CLASSES . 'BxDolGroups.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_CLASSES . 'BxDolPageView.php' );
require_once( BX_DIRECTORY_PATH_CLASSES . 'BxDolSharedMedia.php' );

require( BX_DIRECTORY_PATH_ROOT . "templates/base/scripts/BxBaseIndex.php" );
require( BX_DIRECTORY_PATH_ROOT . "templates/tmpl_{$tmpl}/scripts/BxTemplIndex.php" );

check_logged();

$_page['name_index']     = 1;
$_page['header']         = $site['title'];
$_page['header_text']     = $site['title'];
$_page['css_name']        = 'index.css';

$oIPV = new BxTemplIndexPageView();

$_ni = $_page['name_index'];
$_page_cont[$_ni]['promo_code'] = getPromoCode();
$_page_cont[$_ni]['page_main_code'] = $oIPV -> getCode();

// add email to notify emails list
if ( $_POST['subscribe'] && $_POST['subscribe_submit'] )
    AddNotifyEmail($_POST['subscribe']);

PageCode();
Avatar billede ohs Nybegynder
24. maj 2009 - 11:23 #7
paaskehare læg lige et svar
Avatar billede ohs Nybegynder
09. december 2010 - 18:42 #8
Lukker