Avatar billede compilos Nybegynder
12. februar 2009 - 16:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

clientscript med c#

Hej har følgende

string jsOnFocus = String.Format("if(this.value=='{0}') this.value='';this.style.color='red';", "skriv her");

string jsOnBlur = String.Format("if(this.value=='')this.value='{0}';this.style.color='green';", "skriv her");

Det virker sådan set fint, - men jeg vil godt ha´det sådan at hvis der nu står noget andet en "skriv her" så skal skriften være rød.
Problemet er nå jeg OnBlur bliver skriften igen grøn. Det skal den kun hvis der står skriv her!

Er det til at forstå!
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2009 - 16:28 #1
string jsOnFocus = String.Format("if(this.value=='{0}') this.value='';this.style.color='red';", "skriv her");

string jsOnBlur = String.Format("if(this.value=='{0}')this.value='';this.style.color='green';", "skriv her");
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2009 - 16:29 #2
string jsOnFocus = String.Format("if(this.value!='{0}') this.value='';this.style.color='red';", "skriv her");

string jsOnBlur = String.Format("if(this.value=='{0}')this.value='';this.style.color='green';", "skriv her");
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2009 - 16:31 #3
og en sidste gang - det er din this.value = '' ... der er noget rod.. den nulstiller.

string jsOnFocus = String.Format("if(this.value!='{0}') this.value='';this.style.color='red';", "skriv her");

string jsOnBlur = String.Format("if(this.value=='{0}')this.value='{0}';this.style.color='green';", "skriv her");
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2009 - 16:32 #4
string jsOnFocus = String.Format("if(this.value!='{0}') this.value='';this.style.color='red';", "skriv her");

string jsOnBlur = String.Format("if(this.value=='{0}')this.style.color='green';", "skriv her");

spam spam - sorry.
men det er vel det her du vil:)

og overvej evt. at fjerne this.value='' !!!
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2009 - 16:52 #5
DOH nu forstår jeg hvad du vil:D
Du skal KUN rette denne.

string jsOnBlur = String.Format("if(this.value==''){this.value='{0}';this.style.color='green';}", "skriv her");

du mangler bare paranteser rundt om din if!.. og ellers lav 2 stk.
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2009 - 16:52 #6
se evt. dette html eksempel.

<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>

<BODY>
<input type="text" onblur="if(this.value==''){this.value='skriv her';this.style.color='green';}" onfocus="if(this.value=='skriv her') this.value='';this.style.color='red';" />
</BODY>
</HTML>

så.. nu hører du ikke mere fra mig:)
Avatar billede compilos Nybegynder
12. februar 2009 - 17:13 #7
Kalp det er lige i øjet - SUPER

Men vil da gerne hører mere fra dig! :-)

Læg et svar og tak for hjælpen!
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2009 - 17:22 #8
Selv tak:D
Jeg har i øvrigt lagt svar:D
Avatar billede compilos Nybegynder
12. februar 2009 - 17:41 #9
Nåja, så skal du ikke hører mere fra mig ! :-)