Avatar billede mahyar Nybegynder
12. februar 2009 - 14:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kalde en javascript i en C# metode

Jeg har nedenstående script på min side. Denne script vil jeg gerne gøre lidt dynamsik så den kan få input gennem min C# kode. Hvordan skal metoden programmeres i C#?

<script type="text/javascript">
    function LoadMapSearchControl() {

      var options = {
            zoomControl : GSmapSearchControl.ZOOM_CONTROL_ENABLE_ALL,
            title : "Firmaviser.dk DK's samlingsted for erhvervsdrivende og private",
            url : "http://www.firmaviser.dk",
            idleMapZoom : GSmapSearchControl.ACTIVE_MAP_ZOOM-2,
            activeMapZoom : GSmapSearchControl.ACTIVE_MAP_ZOOM-2
            }

      new GSmapSearchControl(
            document.getElementById("mapsearch"),
            ">>En vilkårlig værdi fra en Textbox på siden<<",
            options
            );

    }
    // arrange for this function to be called during body.onload
    // event processing
    GSearch.setOnLoadCallback(LoadMapSearchControl);
  </script>
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2009 - 14:19 #1
Du opretter dit script codebehind istedet..
tilføj det til din ASPX side til sidst med.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bahh2fef.aspx
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2009 - 14:20 #2
dvs. dit script er fra codebehind blot en string du genere som det nu skal se ud på din ASPX side.. når det er klart tilføjes det din ASPX side:)

ganske nemt.
Avatar billede mahyar Nybegynder
12. februar 2009 - 14:54 #3
hej kalp

jeg har kigget på eksemplet, men jeg må nok sige den har forvirret mig lidt. For det skal siges at jeg er så dårlig til scripts :)

Så hvis vi tager udgangspunkt i mit script ovenover. Hvordan kan jeg få den tilpasset så den kan tage en vilkårlig værdi fra en textbox. Altså jeg mener så vi kan få mit script og eksemplet du sendte mig til at passe sammen.
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2009 - 15:21 #4
fuldstændig utested det her (ikke kompilleret).

men slet dit script fra din ASPX side og læg følgende kode ind i din codebehind's Page_Load sektion.

erstat "textBox.Text" med dit eget element.

StringBuilder scriptBuilder = new StringBuilder(20);
            scriptBuilder.AppendLine(@"<script type=""text/javascript""> ");
            scriptBuilder.AppendLine(@" function LoadMapSearchControl() { ");
            scriptBuilder.AppendLine(@" var options = { " );
            scriptBuilder.AppendLine(@" zoomControl : GSmapSearchControl.ZOOM_CONTROL_ENABLE_ALL, ");
            scriptBuilder.AppendLine(@" title : ""Firmaviser.dk DK's samlingsted for erhvervsdrivende og private"", ");
            scriptBuilder.AppendLine(@" url : ""http://www.firmaviser.dk"", ");
            scriptBuilder.AppendLine(@" idleMapZoom : GSmapSearchControl.ACTIVE_MAP_ZOOM-2, ");
            scriptBuilder.AppendLine(@" activeMapZoom : GSmapSearchControl.ACTIVE_MAP_ZOOM-2 ");
            scriptBuilder.AppendLine(@" } ");
            scriptBuilder.AppendLine(@" new GSmapSearchControl( ");
            scriptBuilder.AppendLine(@" document.getElementById(""mapsearch""), ");
            scriptBuilder.AppendLine("  "+ textBox.Text +", ");
            scriptBuilder.AppendLine(@" options ");
            scriptBuilder.AppendLine(@" ); ");
            scriptBuilder.AppendLine(@"} ");
            scriptBuilder.AppendLine(@" GSearch.setOnLoadCallback(LoadMapSearchControl); ");
            scriptBuilder.AppendLine(@"</script>");

            String csname1 = "GoogleMap";
            Type cstype = this.GetType();

            ClientScriptManager cs = Page.ClientScript;

            if (!cs.IsStartupScriptRegistered(cstype, csname1)) {
                cs.RegisterStartupScript(cstype, csname1, scriptBuilder.ToString(), true);
            }
Avatar billede mahyar Nybegynder
12. februar 2009 - 15:59 #5
hej Kalp

Det kører nu som det skal. Tak for hjælpen. Jeg accepterer bare det første svar du sendte.
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2009 - 16:22 #6
Selv tak:)
og det er helt okay;) det giver det samme:D