Avatar billede anderseiler Nybegynder
12. februar 2009 - 13:11 Der er 1 løsning

Læse formateret fil og smide indholdet i arrays

Hey

Jeg har en fil der ser ud som følgende:

"clients.txt"
{
    "version"    "1"

    // This key group lists all your client players
    "players"
    {
        "admin1"
        {
            "name"    "mitnavn"
            "steam"    "STEAM_0:0:000001"

            "groups"
            {
                "Admin"    "Serveradmin"
            }

    // These are global groups of flags that can be assigned to clients
    "groups"
    {
        "Admin"
        {
            "Serveradmin"    "q2 q3 grav pban A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z a b c d e f g i j k l m o p q r s t v w x y z client admin spray"
            "Clanmember"    "B D E F a b c o q q2 q3 s t v w x y admin pban spray"
        }

Jeg ønsker at læse den på en måde, således, at hver "element" under "players" (altså admin1) bliver smidt i et array der hedder:

players => array(
    'admin1' => array(
        'name' => 'mitnavn',
        'steam' => 'STEAM_0:0:0000001',
        'groups' => 'Serveradmin'
        )
    );

og så have sådan en "admin1" instace for hver forkomst af admins der er under "players".

Det samme princip ønsker jeg under groups med:

groups => array(
    '0' => array(
        'name' => 'ServerAdmin',
        'flags' => '**alle de bogstaver her**'
        ),
    '1' => array(
        'name' => 'ClanMember',
        'flags' => '**alle de bogstaver her**'
        )
    );

Er der én, der kan hjæple mig i gang? Jeg har en idé om, at jeg måske skal bruge noget preg_split, men - ja, er lidt på herrens mark!

Tak,

Mvh
Eiler
Avatar billede anderseiler Nybegynder
13. februar 2009 - 01:15 #1
Hmm - ingen har nogen gode forslag. Jeg fandt selv en alternativ løsning ved at gemme skidtet i en database også - det gør det lidt lettere ;-)

Jeg lukker.