Avatar billede skwizie Nybegynder
12. februar 2009 - 12:01 Der er 4 kommentarer

Tidszone

Jeg laver en connection

$mysql_user = $mysql_DB;
    $mysql_pass = "rm38Msp";

    mysql_connect("URL","$mysql_user","$mysql_pass") OR die(mysql_error());

    mysql_select_db($mysql_DB) OR die("non-real database selected");
    mysql_query("SET NAMES 'utf8'");
    mysql_query("SET TIME_ZONE = '+05:00'");

Men når jeg så laver en update i en given DB, sætter den ikke NOW() til 5 timer senere end serverens?

Hvordan skal jeg lave dette?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. februar 2009 - 15:30 #1
SET TIME_ZONE paavirker jo kun display af tid. Internt genmmes der i UTC.

Hvordan updater du og hvordan checker du vaerdien ?
Avatar billede skwizie Nybegynder
12. februar 2009 - 15:47 #2
Kan man ikke lave det om, så der gemmes med +5 timer internet også?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. februar 2009 - 15:52 #3
Det tror jeg ikke.
Avatar billede skwizie Nybegynder
12. februar 2009 - 16:25 #4
OK, så må jeg bare ligge tiden til, når jeg laver en select.