Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
11. februar 2009 - 18:45 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Div-problem laver scrollbar, men kun i IE?

Hej allesammen.

Jeg kan ikke helt regne ud hvad der skaber IE-problemer med denne side
http://kortlink.dk/69t7

Jeg er temmelig sikker på at det er et div-problem, men ved ikke hvad.

I FF ser det hele fint ud
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2009 - 18:53 #1
du gør flere sjove ting - men den direkte årsag til scrollbaren er at du kører overflow: auto;
Avatar billede godskesen Nybegynder
11. februar 2009 - 18:59 #2
Kunne forestille mig at hvis du fjerner "overflow:auto;" fra nedenstående, så virker det også i IE... Men det er bare et gæt...

#page {
background:#FFFFFF none repeat scroll 0 0;
border:1px solid #DEDEDE;
margin-top:15px;
overflow:auto;
padding:20px;
}
Avatar billede zips Juniormester
11. februar 2009 - 19:14 #3
Eller slet MARGIN-RIGHT: 20px i din content så den bliver

#content {MARGIN-LEFT: 200px;}
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
11. februar 2009 - 20:18 #4
Jamen jeg siger tak.

Vil i lægge svar?
Avatar billede godskesen Nybegynder
11. februar 2009 - 20:21 #5
her er et svar
Avatar billede zips Juniormester
11. februar 2009 - 20:25 #6
Blot til info, prøv at se din side i IE6 nu, her er din top ikke så bred som din page :-)
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2009 - 20:37 #7
svar :)
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
11. februar 2009 - 20:37 #8
hmm. Hvad kan det mon skyldes?

Og det ser da pænt nok ud i IE7?
Avatar billede zips Juniormester
11. februar 2009 - 20:42 #9
Det er din MARGIN-RIGHT: 20px jeg skrev i #3 og ved at fjerne den forsvinder din scroll også, Jeg har testet i FF3, Opera, Safari og IE6 dog ikke i IE7
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
11. februar 2009 - 20:53 #10
Zips: nu har jeg ændret det, men tjek nyeste job fra forsiden og klik på "Gå til annoncen".

Hvorfor opstår den scollbar nedad?

Og hvis jeg fjerner overflow:auto får jeg problemer med med side-baren til højre når der er mere indhold her end i selve indholds-delen (som ved artikler)
Avatar billede zips Juniormester
11. februar 2009 - 21:04 #11
Prøv lige at valider din side http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fstudjur.com%2Fjobs.display.php%3Fid%3D12 og ret fejl.

Du har en start <h4> men slutter med en </h3>, det er nemmer at finde fejl når siden er valid.
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 00:52 #12
lukketid?