Avatar billede jaudk Nybegynder
11. februar 2009 - 13:36 Der er 20 kommentarer

gammeldags asp - fejlmeldning?

Nogen der kan fortælle hvad den mener med det her?

Det er en slags webshop hvor man befinder sig på beregn.asp - aller nederst hvor der burde stå Læg i kurv står der følgende:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e10'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.

/dk/beregn1.asp, line 907
Avatar billede langthjem Nybegynder
11. februar 2009 - 13:41 #1
Kan du ikke lige poste linierne lige før og efter så vi kan se hvad der sker?
Avatar billede A_Reuss Nybegynder
11. februar 2009 - 13:44 #2
Du har formentlige et SQL-udtryk i nærheden af linie 907, der refererer til en kolonne som ikke findes i din Access-Database / Tabel.
Avatar billede tjp Mester
11. februar 2009 - 13:49 #3
fundet på "https://www.thehostingsupport.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=37&nav=0,20"

This error occurs because the field name that you used in the query syntax does not exist. Often this error is just a typographical error. Check the field names in a database against your query string. If you are using Microsoft Access, make sure that the actual field name is used and not a field's "display" name.
Avatar billede jaudk Nybegynder
11. februar 2009 - 14:00 #4
linje 906-907 i beregn1.asp

Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RS.Open strSQL, Conn, adopenstatic

Jeg har kopieret en tabel i databasen og omdøbt den.. så advarslen kommer når man går ind på beregn.asp?type=NYTABEL

den kan godt vise de produkter der er i NYTABEL men aller nederst hvor der normalt står Læg i kurv kommer fejlmeddelsen
Avatar billede langthjem Nybegynder
11. februar 2009 - 14:11 #5
Jeg vil gætte på at det er fordi du har angivet en cursortype. Enten skal du fjerne din cursortype (adopenstatic), eller også skal du også tilføje en locktype.

Se mere her: http://www.adopenstatic.com/faq/800a0bb9.asp
Avatar billede jaudk Nybegynder
11. februar 2009 - 15:03 #6
Som sagt så kopierede jeg TABEL2 inde i access og ændrede navnet på den nye tal til NYTABEL (et eksempel)

Når man skriver beregn.asp?type=TABEL2 Så kommer man ind på den rigtige side med de rigtige produkter

Når man skriver beregn.asp?type=NYTABEL så kommer man også ind på den rigtige nye side hvor der er de produkter fra den nye tabel.

problemet er bare at nederst på siden hvor man kan trykke på knappen læg i kurv, der kommer fejlen ved beregn.asp?type=NYTABEL men ikke ved beregn.asp?type=TABEL2

Så kan ikke forstå hvis jeg skal fjerne cusortype, da det virker ved de gamle sider?
Avatar billede langthjem Nybegynder
11. februar 2009 - 15:05 #7
Nej ok, kan godt se at det ikke er løsningen når nu det virker med den ene tabel.
Hvordan ser din SQL ud?
Avatar billede jaudk Nybegynder
11. februar 2009 - 15:59 #8
Nu er jeg helt grøn på asp/access området - så hvor finder jeg min SQL?

I en asp fil eller .mdb fil?
Avatar billede jaudk Nybegynder
12. februar 2009 - 13:03 #9
Nogen der har en løsning på det her? :)
Avatar billede tjp Mester
12. februar 2009 - 13:10 #10
Hvilken text ligger der i strSQL?
Avatar billede jaudk Nybegynder
12. februar 2009 - 14:33 #11
Hvor finder jeg strSQL? Det står en masse steder i de fleste dokumenter? men skal jeg lede efter et eksternt dokument eller?
Avatar billede tjp Mester
12. februar 2009 - 17:06 #12
Du skrev tidligere:

> linje 906-907 i beregn1.asp
>
> Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
> RS.Open strSQL, Conn, adopenstatic

Et sted før disse kald, må strSQL være blevet sat med noget a la:
strSQL = "SELECT....."
Avatar billede jaudk Nybegynder
12. februar 2009 - 17:12 #13
Ja.

if strPType = "Pavillon" then
strSQL = "SELECT * FROM [Pavilloner_Tilbehør] WHERE"
strSQL = strSQL & " (Aktiv=true)"
' Sortér?
if strShowT <> "" then
strSQL = strSQL & " AND Type = '" & Fix(strShowT) & "'"
end if
strSQL = strSQL & " ORDER BY Pnr"
end if

Og som jeg læser dette, har det noget med tabellen Pavillon at gøre.. og det har NYTABEL jo ikke?
Avatar billede cpufan Juniormester
13. februar 2009 - 23:50 #14
da det drejer sig om en kurv, og en mysql-sætning med for få parametre, er det sikkert dine priser der ikke har konverteret kommaer om til punktum.

du skal ændre alle dine decimaltal i sql-sætningen til at have et punktum istedet for komma, som vi bruger på dansk.
Avatar billede kjulius Novice
14. februar 2009 - 02:36 #15
Hvad står der i connection parameteren? Kig efter noget der ligner Set conn = ...

Det kan meget vel være her humlen ligger - den opdages bare først når recordsættet åbnes.
Avatar billede kjulius Novice
14. februar 2009 - 03:02 #16
Prøv desuden at indsætte en linie som

Response.Write strSQL

lige før linien hvor det går galt. Det burde vise hele den SQL sætning, som skal udføres. Hermed kan både du (og andre, hvis du publicerer sætningen her) bedre bedømme, om det er noget i denne, der udløser fejlen.

--> cpufan: Der står i spørgsmålets fejlmelding, at det er Access der benyttes som database, så din reference til MySQL lyder ikke rigtig. Men din pointe med, at decimaltal skal specificeres med punktum som decimaltegn er rigtig, og kan meget vel være grunden til, at den forventer en parameter mere.
Det burde komme frem ved at indsætte ovenstående Response.Write, som udskriver den SQL sætning der skal udføres.
Avatar billede jaudk Nybegynder
14. februar 2009 - 12:02 #17
Den kom med følgende fejlmelding

[DEBUG]: SELECT * FROM Tilbehør WHERE (Aktiv=true) AND [NYTABEL]=true ORDER BY Produkt,Pnr :[DEBUG]

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e10'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.

/dk/beregn1.asp, line 908

Jeg fandt ud af at jeg skulle oprette et feltnavn til den nyoprettede tabel i tabellen Tilbehør. Så nu funker det :)

Men dem der har været med i tråden må meget gerne smide et svar..
Avatar billede cpufan Juniormester
18. februar 2009 - 21:50 #18
done
Avatar billede tjp Mester
19. februar 2009 - 00:44 #19
En smule svar. ;-)
Avatar billede kjulius Novice
19. februar 2009 - 19:41 #20
...