Avatar billede zuran Nybegynder
11. februar 2009 - 11:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bitmap med bestemt baggrundsfarve i C#

Hej.

Hvis jeg skal lave et bitmap billede inde i selve C#, med en bestemt baggrundsfarve, så ville jeg gerne lige have af vide, hvad den smarteste metode ville være.

Pt. giver jeg mit bitmap billede en bestemt baggrundsfarve, ved at bruge en række variabler (int) og så køre en løkke og sætte hver eneste pixel af bitmap billedet, til en bestemtfarve.

Metoden virker som den skal, men jeg synes selv, at det virker lidt langt ude. Der må findes en meget smartere metode, til at gøre dette?

Tak på forhånd.
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. februar 2009 - 15:48 #1
Her er et hurtigt forslag:

Bitmap b = new Bitmap(100, 100);
Graphics g = Graphics.FromImage(b);
g.FillRectangle(Brushes.Red, 0, 0, b.Width, b.Height);
b.Save(@"D:\Temp\MyImg.bmp");
Avatar billede zuran Nybegynder
13. februar 2009 - 18:12 #2
Tak. Jeg har ikke lige haft tid til at teste det, men det går jeg vel udfra det gør. Vil du lægge et svar?