Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
11. februar 2009 - 10:33 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Slette spørgsmål

Hvordan sletter man egne spørgsmål?
Avatar billede mugs Novice
11. februar 2009 - 10:34 #1
Det kan du ikke. Kontakt en CO ADMIN med en god forklaring.
Avatar billede SRT10RAM Nybegynder
11. februar 2009 - 10:42 #2
Det kan man ikke. Jeg forstår det heller ikke??? Det er jo dig selv som "ejer" spørgsmålet!
Avatar billede mugs Novice
11. februar 2009 - 10:50 #3
Som jeg opfatter det, er det eksperten der "ejer" spørgsmålet. Spørgsmålet er oprettet på eksperten, der således er det værktøj der benyttes til vidensdeling. Brugerens identitet er således ligegyldig

Den søgefunktione der er under impelmentering (har jeg forstået), vil jo ikke være effektiv, hvis brugerne frit kan slette spørgsmål.

Hvad vil I opnå, hvis man kan slette spørgsmål?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2009 - 20:20 #4
Det kunne måske være aktuelt hvis man kom til at give info, der ikke skulle have været på nettet o.s.v. men eksperten er jo en vidensdatabase, og derfra sletter man ikke spørgsmål...
Avatar billede mugs Novice
11. februar 2009 - 21:40 #6
Info der ikke skulle have været på nettet > Ja det er selvfølgelig altid aktuel. Men nu er det jo tilladt at tænke sig om inden et svar sendes. Dertil er den nye preview-knap jo fremragende.

Indenfor enhver form for elektronisk kommunikation er der et gammelt råd der siger:

TÆNK -> TAST -> TAL

Så der er altså muligheder for at trække i nødbremsen.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. februar 2009 - 21:52 #7
Rigtigt nok.

Men de fleste (alle ?) kan jo komme til at lave en ooopser.
Avatar billede mugs Novice
11. februar 2009 - 22:23 #8
Vi kan alle lave en ooops - Men så har vi COADMIN som den endelige nødbremse.

Lad min sidste kommentar iaften være, at jeg er imod, at brugere selv kan slette spørgsmål. Er det en mulighed, bliver det let anarki, da brugere, der af en eller anden grund har set sig sure på eksperten eller andre brugere, kan slette en masse spørgsmål uden særlig gavn for dem selv, og til skade for eksperten og dens brugere, der mister en del i vidensbasen.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. februar 2009 - 22:27 #9
Jeg er helt enig. Man boer ikke selv kunne slette spoergsmaal.

Jeg ville bare paapege at selv med preview, saa ville der nok vaere behov for coadmin indgriben.