Avatar billede videostabilizer Nybegynder
10. februar 2009 - 20:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Administrative vinduer vil ikke åbne i Vista

Jeg har fået et problem med en MSI EX620 notebook. Når jeg forsøger at åbne forskellige administrative vinduer, åbner de er ½ sek. hvorefter de lukker igen. Der er bla. tale om følgende vinduer under kontrolpanelet: brugerkonti, forældrekontrol, netværk og delingscenter, personlige indstillinger, strømstyring, system og windows update.

Jeg har mistanke om at måske et af MSI's egene programmer er synderen-

Er der nogen bud på dette?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
10. februar 2009 - 20:26 #1
Prøv denne her..

1.I start/kør skriv services.msc
2.Find SLUNotify service og stop den
3.Find Software Licensing service og stop den (den vil nok sige ready boost skal bruge den,men stop den alligevel)
4.Genstart nu begge services,start med software licencing.

Se om det hjælper dig..
Avatar billede corleonedk Nybegynder
10. februar 2009 - 20:27 #2
Skulle have stået Start/søg
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
10. februar 2009 - 20:47 #3
SLUNotify service står til "manuelt" og er ikke startet så den var ikke nødvendig at stoppe.

Jeg fulgte din vejledning men ingen ændring - desværre
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
10. februar 2009 - 23:54 #4
Hejsa

Har du evt. forsøgt dette?

http://vistaguide.dk/?Tips/SlaaSuperAdministratorAccountTil/494

Der er også: START->Kør->netplwiz
Hvis din user derinde kun står som "Debugger Users", så kan du med fordel melde den ind i admin-gruppen.

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
11. februar 2009 - 20:17 #5
Heller ikke nogen ændring. Når jeg køre netplwiz, står brugeren som medlem af administrator gruppen.

Jeg kunne også godt aktivere superadministrator men problemet er det samme selv når man er logget ind som superadministrator
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
11. februar 2009 - 21:45 #6
Hmmmmmm og du har ingen skumle processer kørende inde i joblisten?
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
11. februar 2009 - 22:14 #7
Jeg har ikke 100% styr over alle processer men der er ikke noget der virker meget mistænkeligt. Computeren har sådan en fingeraftryks læser, som både bruges til at logge ind i Windows men også til at logge ind på div. websites. Jeg har den mistænkt for, at måske have overtaget magten over disse menuer men jeg kan ikke finde nogen alternative steder, at få adgang til omtalte services.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
13. februar 2009 - 14:54 #8
Hvis du skriver Services.msc i Start/søg får du en liste over alle service der køre på maskinen..
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
13. februar 2009 - 18:23 #9
Tja, men det hjælper mig jo ikke meget, da jeg ikke ved hvad der skal og ikke skal køre. Er der ikke en måde hvormed jeg kan få et dump som jeg så kunne poste?
Avatar billede 1JH Nybegynder
13. februar 2009 - 20:38 #10
Havde samme problemer med samme maskine,- http://www.eksperten.dk/spm/862388
Eller ihvertfald noget der ligner?

Jeg begyndte at mistænke Updates til Office 07 som synderen, for problemerne startede først efter disse blev hentet ned og installeret.

Umiddelbart virker alt igen efter en recovery, men den løsning er jo ikke holdbar så foreløbig fandt jeg frem til 2 muligheder:

1) Ifølge sælgeren, som snakkede med både MSI og Microsoft, er det Updaten: "Windows Search 4.0" der giver problemer. Afinstaller denne og genstart, så skulle alt virke igen.

2) Efter sidste recovery, og før jeg koblede på nettet, afinstallerede jeg Office 07 og installerede en Office XP. Så på nettet og hente Updates, og alt virkede normalt. Der har ikke været problemer siden.

Af samme årsag har jeg ikke afprøvet første mulighed, så jeg ved ikke om den virker i sig selv. Dog har jeg (med Office XP installeret) sidenhen afinstalleret WS 4.0, bare for en sikkerheds skyld. Maskinen virkede fint både før og efter.

Historien melder heller ikke noget om hvad der sker når jeg engang henter Vista SP2 ned. WS 4.0 skulle være en del af denne pakke.

Håber du kan bruge dette til noget.

Mvh
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
13. februar 2009 - 21:01 #11
Der er ikke installeret Office 2007 men Office 2003, dog er der installeret en Office 2007 applikation, nemlig en dokument konverter der kan læse Works dokumenter mv. Windows Search 4.0 ved jeg ikke om er installeret men det undersøger jeg.

Der er mange forskellige muligheder i det du skriver, samt tråden du linker til, så der ligger lige et større forsknings projekt - jeg vender tilbage. Andre input modtages naturligvis stadig.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
13. februar 2009 - 22:16 #12
Jeg har afinstalleret Windows Search 4.0 og dokument konverteren og nu virker det igen.

Efter at have læst ovenstående syndes det sandsynligt at Windows Search 4.0 synderen også selvom det ikke kan fastslås med 100% sikkerhed, efter som jeg fortog to ændringer.
Avatar billede samapa Nybegynder
29. september 2009 - 13:43 #13
Har lige haft samme problem. Da jeg afinstallerede windows search 4.0 virkede systemet igen !
Avatar billede netkoen Nybegynder
04. december 2009 - 16:53 #14
Jeg vil lige sige tak til personerne involveret i dette indlæg..

Det gav mig ideer til løsningen på et problem magen til..

Jeg kunne heller ikke åbner forskellige administrative vinduer.

Fandt frem til at tjenesten/servicen WSearch ikke kunne startes og via logbogen kunne jeg se at den lavede fejl hver gang jeg fx prøve at starte "Windows Update".

Jeg fik dog ikke løst problemet ved at fjerne Windows Search 4.0, men omvendt ved at installere det fra følgende link: http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/desktopsearch/choose/windowssearch4.mspx?tab=Install%20It

Under installationen blev en update installeret og efter genstart virkede hele skidtet igen.

Ja siger mange tak for hintet til løsningen af problemet