Avatar billede ataxx Nybegynder
10. februar 2009 - 13:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HTML button med onClick

Hejsa

Min side er lavet i klassisk ASP, hvor jeg har en liste over kunder. Jeg vil så gerne have en knap ud for hver kunde, der hedder Slet, der så sletter kunden når jeg trykker på den.

Det er ikke noget problem, har lavet en onclick=location.href='delete.asp?<%=et eller andet id%>';"
Men jeg vil meget gerne have en alert box op først, hvor jeg skal klikke ja eller nej til at slette kunden.

Hvis det var et alm hyperlink, ville det ikke være noget problem, da man så bare kan lave alert boxen, der så aktivere linket hvis man trykker ja, men jeg kan dælme ikke fået det til at virke når det er på en alm html button.

Er der en der kan hjælpe? - Koden skal helst være i en linie.
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2009 - 13:26 #1
function deleteUser(id){
  var answer = confirm("Er du sikker på at du vil slette denne bruger?");
  if(answer){
      window.location.href = 'delete.asp?'+id;
  }

onclick="deleteUser('<%=et eller andet id%>')"
Avatar billede ataxx Nybegynder
10. februar 2009 - 14:51 #2
Det ser jo faktisk ud som noget der burde virke.
Tester det lige i aften :)
Takker!
Avatar billede ataxx Nybegynder
10. februar 2009 - 17:39 #3
Jamen dog.... det virker faktisk :)
Smid et svar, pointene er dine... og velfortjente :)

/Rune
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2009 - 19:46 #4
selvfølgelig virker det ;)
Avatar billede majbom Novice
13. februar 2009 - 06:43 #5
tak for point :)