Avatar billede skillzor Nybegynder
10. februar 2009 - 13:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Blokering af autist.

Hej Eksperter,

Jeg har en kammerat, der har en halv bror der er autist. Hans far har ringet til mig da jeg er ret habil med computer, han ønskede at sætte nogle begrænsninger på hvilke sider hans søn kan gå ind på, f.eks. sidder med blandt andet sex(han er omkring 10 år)

Jeg ved bare ikke helt hvad jeg skal foreslå, så vidt jeg kunne forstå så har de prøvet at bruge den windows begrænsning ting, men det resulterede i han heller ikke kunne gå ind på ekstrabladet og diverse andre sider.

Nogen der har nogle foreslag til hvad jeg skal gøre??
Avatar billede ildiko46 Nybegynder
10. februar 2009 - 14:27 #1
Hey Skillzor,

Har du prøvet 'instillinger' under 'funktioner' og vælge usikre websteder?

Jeg har selv en søn der er autist, og det har virket her :o)

Du kan også læse noget om hvordan på :  http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52&PN=1, men lidt mere besværligt...
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2009 - 14:32 #2
prøv denne her: http://www.freeshield.com/
Avatar billede ildiko46 Nybegynder
10. februar 2009 - 14:35 #3
Jeg har også fundet dette link:

Under Ie går du til Funktioner,og internetindstillinger og under indhold,så klassifikationsfilter.prøv at trykke på aktiver.Så kan du selv bestemme hvad brugerne af den pc gerne må se og hvad de ikke må se.
Avatar billede ildiko46 Nybegynder
10. februar 2009 - 14:36 #4
Jape44, ser også godt ud :o)
Avatar billede skillzor Nybegynder
10. juli 2013 - 14:08 #5
Fandt selv ud af det :)