Avatar billede lotsmori Nybegynder
10. februar 2009 - 00:11 Der er 2 kommentarer

Død harddisk?

Hej alle. Min pc ville pludselig ikke tænde. Jeg tog siden af, tog motherboard batteriet ud, satte det igen og prøvede at tænde den igen. Blæseren i strømforsyningen kørte kort hvorefter der kom en lille røgsky fra hvor strømstikket går ind i harddisken. Siden har været dødt. Harddisken responderer ikke på noget som helst. Jeg satte en anden harddisk i og så går det bedre, men selvom jeg bare sætter den ødelagte harddisk som slave, vil pc'en på ingen måde tænde. Fuldstændig død. Hvad er der sket med den harddisk? Er den brændt helt af og er der en chance for at få adgang til den, til dataen og kan noget af det reddes? Kan man gøre det selv eller kender I gode steder til at få gjort sådanne ting? Meget gerne i Århus eller i nabolaget.
På forhånd tusinde tak.
Lars
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
10. februar 2009 - 02:23 #1
Det lader til at være harddiskens PCB er ødelagt. Denne video viser mere om det => http://www.youtube.com/watch?v=odQ3fpYZL44

Den nemmeste måde selv at reparere harddisken, er at købe en fuldstændig ens harddisk, og så skifte PCB. Ved ikke noget om service i Århus :|
Avatar billede cains Nybegynder
10. februar 2009 - 11:03 #2
Ja kunne godt tyde på at det er printet der brændt.

Hvilken HD er det??
Producent/Model/ osv :)

Så vil jeg se om jeg har et print liggende i gemmeren :)