Avatar billede glenn007 Nybegynder
09. februar 2009 - 20:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

måle i procenter ifm compare

Hejsa,

tror jeg har en lidt sjov en til de friske.

Sidder med min string variabel

string combination = "20,56,27,28,28"
og min

string findthis "20,27,28,20,00,11,23"

hvordan kan man evt. få det til at fortælle hvor mange procent af tal linien findthis der fundet i "combination" i forhold til hvis man går ud fra at 5 tal fundet er 100 procent.

Nogen med et godt forslag man kan studere lidt eller evt. en stump kode ligende der gør præcis sådan.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2009 - 21:15 #1
Det var dog en afskyelig maade at opbevare data paa.

Men til inspiration:

using System;
using System.Linq;

namespace E
{
    public class Program
    {
        public static double WeirdFind(string vals, string targets)
        {
            int[] vals2 = vals.Split(',').Select(s => int.Parse(s)).ToArray();
            int[] targets2 = targets.Split(',').Select(s => int.Parse(s)).ToArray();
            double res = vals2.Count(v => targets2.Contains(v));
            return res/vals2.Length;
        }
        public static void Main(string[] args)
        {
            string combination = "20,56,27,28,28";
            string findthis = "20,27,28,20,00,11,23";
            Console.WriteLine(WeirdFind(combination, findthis));
            Console.ReadKey();
        }
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2009 - 21:22 #2
(koden antager .NET 3.5 - logikken kan godt laves i 2.0 bare med lidt mere kode)
Avatar billede glenn007 Nybegynder
09. februar 2009 - 23:27 #3
ja jeg er desværre ikke så meget ind i data baser endnu, men det kommer, overvejer dog efter dit overfald på mine data opbevaring at smide det ind i et array i stedet.  måske jeg skulle lege lidt med et flere dimensionelt array den kan søge efter det match der passer bedst.

Endnu engang mange tak for hjælp. Det ender med jeg selv snart kan hjælpe ande med den viden du har hjulpet mig vidrere med en dag.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2009 - 00:33 #4
Jeg smider et svar.