Avatar billede starfarm Nybegynder
09. februar 2009 - 15:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Custom property på UserControl

Hejsa

Jeg har et spørgsmål angående usercontrols og custom properties. Jeg har lavet en usercontrol, som har en række properties, som jeg kan kalde på følgende måde:

Aspx-fil:

<uc1:MyUserControl ID="uc1" runat="server" ShowInfo="true" />

Code-Behind i min usercontrol:

public bool showInfo;

public Boolean ShowInfo{
get{return = showInfo;}
set{showInfo = value;}
}

Dette er ret simpelt, da jeg har med booleans at gøre. Men men men, jeg vil gerne kunne sætte en datasource til en repeater på samme vis, men jeg aner simpelthen ikke hvordan.

Er det noget i kan hjælpe mig med?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. februar 2009 - 16:42 #1
I codebehind for den der opretter UC'en, kan du kalde uc1.X

Så du laver bare en egenskab der der sætter datasource i din UC, og kalder den.

uc1.DinEgenskab = minDataSource;
Avatar billede starfarm Nybegynder
09. februar 2009 - 16:53 #2
Hej hmortensen

Jeg har prøvet at lave følgende property i min uc:

public object ListDataSource
        {
            get
            {
                return ListRepeater.DataSource;
            }
            set
            {
                ListRepeater.DataSource = value;
            }

Derefter prøver jeg så at kalde den fra min aspx-fil på følgende måde:

<uc1:MyUserControl ID="uc1" runat="server" ShowInfo="true" ListDataSource="GetCompleteList()" />

Det giver følgende fejl:

Cannot create an object of type 'System.Object' from its string representation 'GetCompleteList()' for the 'ListDataSource' property.

Jeg går ud fra at det var samme hensigt du havde, med mindre jeg har misforstået.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. februar 2009 - 16:58 #3
<uc1:MyUserControl ID="uc1" runat="server" ShowInfo="true" ListDataSource="GetCompleteList()" />

Den del forstår jeg ikke.
Hvorfor arbejder du ikke i codebehind filen i stedet.
Avatar billede starfarm Nybegynder
09. februar 2009 - 17:30 #4
Jeg tror det er hip som hap...eller det er det åbenbart ikke, for jeg gjorde som du foreslog, og det virkede :)

Tak for hjælpen.

smid et svar, så får du points.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. februar 2009 - 17:57 #5
Det var så lidt :)