Avatar billede anders_cp Nybegynder
09. februar 2009 - 14:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Disable og enable windows-forms

Hejsa
Jeg har to windows-forms.
Jeg ønsker at disable hovedformen når jeg er inde i den anden "child-form".

Nuværende:
Fra Hovedformen:
void adminOpSystem_Click(object sender, EventArgs e)
{
    this.Enabled = false;
    FormOperatingSystem formOP = new FormOperatingSystem();

    formOP.Show();
}

this.Enable = false virker efter hensigten, men jeg kan ikke få den ENABLED fra "Child/ den kaldte form

"child-formen":

private void buttonCloseOpSystemForm_Click(object sender, EventArgs e)
{
    this.Close();
} // end void buttonCloseOpSystemForm_Click(object sender, EventArgs e)

I den sidste funktion ønsker jeg at enable hovedformen igen. Og det har jeg ikke kunne finde ud af.
Avatar billede keysersoze Guru
09. februar 2009 - 14:37 #1
var det ikke bedre at benytte showdialog fremfor bare show? så slipper du helt for det enable/disable?
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2009 - 14:39 #2
Jeg er ikke sikker på at du kan disable din hovedform, og jeg kan heller ikke helt se hvad du vil opnå.

I stedet kan du bruge formOP.ShowDialog(); som åbner din child form som et modal vindue. Så kan du ikke klikke på din hovedform mens denne form er åben.
Avatar billede anders_cp Nybegynder
09. februar 2009 - 14:53 #3
Perfekt. Mange tak skal I have Det var egentlig keysersoze, som kom først med svaret omend briancaos er lidt mere udførlig. Håber det er ok at give point til keysersoze?
Avatar billede keysersoze Guru
09. februar 2009 - 14:56 #4
kan da i hvert fald lægge et svar :)