Avatar billede rocoto Nybegynder
09. februar 2009 - 14:30 Der er 4 kommentarer

cd-rom drev

Hej,
Jeg har et problem med min bærbar computer.

Det drejer sig om cd-rom drevet, der siger jeg skal indsætte en disk, trods den er i.

På stifinder D: står der RECOVERY, og der er seks mapper i, er der nogen af Jer der kan hjælpe?

Mona
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. februar 2009 - 15:44 #1
Er du sikker på at det er CD-ROM drevet du ser på i D: ? Det kunne lyde som om det er var maskinens recovery-drev (ofte en del af harddisken reserveret til at genskabe maskinen ved crash).

Er der ikke et andet drev-bogstav du kan vælge?

Du kan evt. se efter om dit cd-rom drev overhovedet er fundet af maskinen. Tag "Denne computer -> højreklik på D: -> Vælg egenskaber -> Fanebladet hardware -> Se listen.
Avatar billede rocoto Nybegynder
09. februar 2009 - 16:18 #2
Jeg er langt fra sikker. Der er c, d og f. Det sidste er en ekstern harddisk, jeg bruger til backup.
Der står 3 typer. De to er Diskdrev og den sidste er Dvd/cd-rom.
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. februar 2009 - 23:56 #3
Så lyder det, som om din maskine slet ikke har registreret dit cd-romdrev.
Højreklik på denne computer, vælg administrer/diskhåndtering. Her kan du se alle fysiske drev, der er registreret på din maskine.
Hvis dit cd-ro,drev er genkendt, så vil det optræde under cd-romdrev i bundet af vinduet.

/ptj_11
Avatar billede rocoto Nybegynder
10. februar 2009 - 16:12 #4
Jeg har systemgendannet til et tidl. tidspunkt og der virkede cd drevet fint. Men så var der andre problemmer bl.a. tekstbehandlingen, regnearket, IE der ikke virkede. Jeg har på et tidspunkt opdateret forældede programmer, måske er det det der driller, men hvad var det lige for nogle... :-(  Har det betydning at det er vista?